Saturday, April 27, 2013

Top up Kesabaran

Setiap hari adalah perjuangan. itulah kata-kata yang aku bisikkan dalam hati ini...tak kiralah jenis perjuangannya. sebagai seorang ibu, perjuangan yang paling utama ialah kesabaran dalam meladani anak yang aggressive dan active. fuhh...kalau ikutkan emosi tu...senang jer tangan ni melayang...nak mencubit jer lah keje bila mulut dah tak berbisa.

aku...setiap kali terjaga dari tido, berazam untuk tidak menyakiti anak gadisku dengan alasan, dia masih budak. masih kecik. tak paham apa-apa lagi...Tuhan tolong topupkan kesabaranMu di dalam hati ini agar aku bisa menjadi seorang ibu yang pengasih dan penyayang serta penyabar. Jangan biarkan aku dihanyutkan emosi amarah tatkala meladani perangainya yang seringkali menguji hati dan perasaan.

aku sayangkan anak-anakku Ya Tuhan...Meski niat aku adalah untuk mengajar anak, tapi perlakuan kekasaran itu tidak sepatutnya aku lakukan pada tubuh comel. lagipun...dialah racunku..dialah maduku...dialah segala-galanya. sehari tak mendengar tawa riangnya, terasa hidup aku kosong. Cuma aku ni terkadang stress dengan keadaan aku sendiri "penganggur bertauliah" begini...




No comments:

Post a Comment