Wednesday, April 17, 2013

Apa harus aku lakukan

tatkala mendengar jeritan kesakitan itu...dan jeritan si kemeroyanan si ibu yang tak henti-henti, hati bagai digaru-garu untuk gi ketuk pintu rumah orang berkenaan. jangan sakiti dia sebegitu rupa. kalau boleh aku nak minta anaknya itu dan dan tu juga. tapi apakan daya...hati kata ya, tapi aku tak cukup keberanian untuk bertindak. cuma rasa kesian ni jer yang lebih-lebih mengganggu hati dan perasaan aku.

aku pun marah anak juga. pukul anak juga...tapi tak lah sampai peringkat mendera. sekadar teguran agar dia berhenti dari melakukan perkara yang kita tak nak lakukan. tu jer. nak jadi ibu ni tak mudah. kesabaran tu sangat penting. dan aku kalau boleh top up kat mana-mana kesabaran ni, nak juga aku topupkan untuk hati aku ni haaa.

aku berharap anak itu mampu bertahan. =(

No comments:

Post a Comment