Wednesday, April 10, 2013

Gondol la pula

hari ni genap sudah myboy berusia 6 bulan. aku telah membawanya ke klinik untuk temujanji suntikan imunisasi 6 bulan. meskipun telinganya terdapat infection, doctor tetap beri green light boleh kena suntikan si boy. hurmm....berat badan beliau turun dengan bergayanya. kalau berat badan emak yang turun sebegitu gaya tak per juga. huhu...dari 8.7kg ke 7.9kg. ialah..beliau kan demam. ni pun baru nak sembuh.

sepulangan dari klinik, aku bawa dia ke kedai Ane. gi gunting rambut. kasi botak licin si boy. haha...muka nampak kecik dah. ketara lalu kesan penurunan berat badan beliau. Pulang rumah, aku  terus kasi dia makan cerelac. happy sungguh dia...senyum bangga..kesian gak tiap kali we all makan, dia dah pandai nak telan air liur.  hari tu genap 5 bulan aku kasi dia makan. duh..rupa-rupanya tak leh lagu tu. aku rasa tu la penyebab beliau semput kot. aku hentikan dari terus memberi dia makan sehingga harni ni dia 6 bulan, baru clear bunyi pernafasan dia. so, ibu ibu di luar sana jangan excited kasi anak below 6 month makan tau..aku ni pun terpengaruh dengan kawan. anak depa empat bulan dah kasi makan dah. Dulu si kakak tak da pun such problem coz aku betul-betul ikut nasihat doktor. Betullah..memang bersebab kenapa depa tak suh kita kasi baby makan sebelum waktunya. sistem anak lemah lagi. lagi-lagi baby yang tak fully bf cam my boy..mudahlah kena penyakit. kesiannn...

apapun....my beloved boy, happy 6 month old. you look really cute in botak licin head. haha...love you pengabis hati, sayang!! muah.

No comments:

Post a Comment