Tuesday, April 23, 2013

Bila malam menjelang tiba...

ketika aku menaip entry ini, jam menunjukkan angka 1am. Hurmm..disebabkan aku berjaga, aku pun buka lappy pinkyku ini. Sebenarnya bukan niat nak online pepagi buta ni ha...tapi...my boy tak leh nak tido. ni dah empat malam tidonya tak menentu. asyik menangis jer...tangisan yang bernada sedih berirama syahdu gitu.

malam ni, my helper yang dah nak tido terpaksa kuar dari bilik tidonya coz suara my boy sangat kuat. Aku pula mati kutu bila dia menangis tak henti-henti. Boleh plak my boy terdiam dan minum susu yang aku telah bancuhkan. tadi, dia menolak susu tersebut sebaliknya memilih untuk menangis. Aku tak tau apa penyebab my boy ni jadi begini bila tiba waktu semua manusia di muka bumi ini memejam mata menganyam mimpi,. Adakah disebabkan ruam di celah kelengkangnya or telinganya yang berair. Persoalan bermain di minda.

si kakak pula, bila tengok helper ada bersama tidonya terbang entah ke mana. dia plak berebut nak dapat perhatian our helper. aiyooo....tadi dah kena marah dah..nangis kejap...ingat nak tido, till now still berjaga juga. my boy yang tertido, kejap-kejap terjaga dan menangis. Terpaksa our helper memangkunya sambil menyanyi dan mendodoi di bahunya. 

pagi ni nak kena bangun pula..nak gi interview jam 9am. duhhh...aku nak cuba-cuba jer sebenarnya. see how lah..if the salary attractive, aku ON. if not, malaslah nak keje 8 to 5 in the office ni...aku sekarang prefer keje yang perlukan pergerakan badan (bergerak ke sana sini..or do something..bukan dok duduk depan komputer. tak suker..boring).

my boy dah tertido di pangkuan the helper..minta-minta terus terlena sampai ke pagi. Tetiba dia pandai meragam malam-malam sekarang. andaikanlah beliau bisa berbicara dan nyatakan pada mommynya ini apa mahunya, kan senang. tapi beliau hanyalah bayi berusia 6 bulan. =( Aku sebagai ibu sedih gak pasal tak memahami kemahuan dan ketidak selesaan si bujang tersayang ni.

si kakak ni pulak sibuk-sibuk...psstttt papa...psssssstttt papa..sambil tunjuk papanya yang tido and berdengkur. Padahal dia yang kecoh tak nak tido. puas aku menjengkil mata ke arahnya. 

selamat malam sayang, tidolah.

No comments:

Post a Comment