Friday, April 19, 2013

Seronoknya kehidupan!!

aku pernah rasa life aku kelabu jer....dengan sijil sebesar ponco cam gini, duk umah. betul-betul rasa diri ini seorang loser walaupun itu ialah kehendak suami yang menginginkan aku sentiasa berada di sisi anak-anak sehingga mereka membesar. well..siapa tak ingin lihat anak membesar depan mata,kan? but life nowadays, sorang keje tak cukup weiii..lainlah laki aku nyer gaji 10k tiap bulan bolehlah aku bersenang lenang goyang kaki jadi mem besar kat umah. Ramai yang menginginkan job full time housewife ni, esp wanita yang telah bekerja. haaa...duduk umah bukan jaga budak jer  taw...kena monitor rumah. Dari bangun tido sampai tengah malam suami anak tido pun, kalau nak ikutkan keje tak abis-abis. even time tido pun kena bangun berjaga bancuh susu untuk anak.

aku mula rasa perspektif minda aku berubah sehari demi sehari. dulu..betul betul buntu. cam dalam kotak padat, begitulah diumpamakan otak aku dulu. hari-hari ku rasa kelabu. rasa nak marah memanjang. aku dah temui anjakan paradigma yang bikin hati dan hariku terasa lebih indah.

Aku tak sabar menunggu hari esok (pagi ni), for another new discovery interesting in my life. life is so enjoy though challenging. suka..suka...suka...now i lebih suka membusykan diri. dalam kebusyan membuat sesuatu yang menyempat.kesempatan dalam kesempitan..syiokkk owhhh... contohnya, sibuk lipak kotak kondom yang diberi tempoh dua hari untuk disiapkan. memang kena siapkan tak kira ribut, hujan atau petir. Tapi aku menyempat gi main badminton petang-petang dengan kekawan or bawa anak jalan-jalan gi jusco. balik umah, kasi mandi anak, kasi anak makan, kasi anak tido...then baru aku pulun wat keje. terasa masa aku penuh. aku rasa lebih baik begitu.

rasanya aku dah ketagih lipat kotak menda dush dush itu... ha ha ha...

No comments:

Post a Comment