Monday, April 15, 2013

Berazam kuat la pula

hari ni hari isnin...
aku berazam nak berdiet ketat hari ni. apapun halangan mendatang, akan aku tempuhi dengan segagah hati aku. hihi..orang sekarang tengok potongan badan jer. ishh..gemuk la orang tu...nak minta kerja pun kena isi ruangan berat badan. hakaiiii...sedih...sedih...mesti berubah gaya pemakanan demi kesihatan diri gak ni.tiga hari berdiet dah turun satu kg. Kira ok la tu kan? perjuangan untuk minggu ni ialah untuk mengelak makan manis-manis dan nasik. cabaran kuat nihh!! hadeii...

aiyak...hari ni tak da barang masuk. boring plak tak packing memacking nih..dengan melakukan aktiviti tersebut aku tak sedar masa berlalu. kind of killing time activity.. walaupun terpaksa mengejar masa. atleast do something rather than nothing,kan??

dan..hari ni aku terlepas janji ngan kawan untuk pegi cari keja gara-gara malamnya tak bisa tido aman dek anak bongsu yang dok merengek-rengek minta susu. Kena minta maaf sesangat kat member tu. huhu...aku pun tak kisah sekarang. keje apapun, aku ON jer...aku nak cari modal..nak buka kedai makan. sendiri tak usaha, tak dapatla..nak harap orang tolong, sorry la. nak berhutang bank? say no to HUTANG...baik buat sesuatu jangan berhutang orang or bank. Gaji laki pun cukup-cukup untuk hidupkan anak beranak...so, do you think i can sit happily, goyang kaki?? hanya kita boleh mengubah nasib kita sendiri.

dalam hati aku ni tetap dan sentiasa menuntut... I want to be a business woman!!





No comments:

Post a Comment