Thursday, April 18, 2013

Kereksnya ngko!!

fuhh...aku baru jer balik cari keje. haaaa....terbaik punya entry today. saja jer...ronda-ronda kilang. ternampaklah kat pintu pagar satu kilang ni. tak kisahla keje kilang pun, keja kilang lah...lagipun dekat umah. waktu keje pun 8pagi ke 5petang. Ok la tu...gaji rm750. Tapi aku memang tak kisah dari duduk  ternganga jer kat umah.

nak di jadikan cerita...aku dan teman masuk pejabat dengan was-was. semua mata memandang cam nak makan orang jer. "yer, nak jumpa siapa?" aku dan teman jawab jer lah nama yang tertera kat iklan. "yer saya. nak apa?" hurmm..aku terus negetive hotak aku ni. rasa nak ajak terus teman kuar dari pejabat tu. teman aku yang becok tu pun terdiam tak reti nak bercakap. terkedu. apalah salahnya bawa we two duduk kat sofa yang berdekatan. ni tak. ditanyanya dari jauh jer...as if aku dan teman ialah pengemis. 

nak tanya keje. aku pun acuh tak acuh. aku pun mulalah buat muka poyo gak...gaji operator kat sini berapa? tanyaku. 750 katanya angkuh. aku pun angkuhkan lagi diri aku. aik?? bukankah semua kilang harus bayar gaji pekerja sekarang rm900 selaraskan. :takda pun. itupun dah naik tau. kalau tak 650 jer kalau tak confirm.". owhh kataku. tak apalah.. aku kasi signal kat teman..jom kuar.

sampai keta, we two terdiam. saling berpandangan. haha...terkejut dengan sikap orang tadi. macam ni lah gayanya, baik tak payahlah. aku kata ngan teman. kalau dia offer riban-riban pun aku tak naklah bekerjasama ngan orang kereks nak mampus cam ni. Boleh blahhhh la..

teman aku sempat lagi kata kat aku..dia tu mama lolo, kalau tau ko punya kelulusan maunya pengsan. punya berlagak entah-entah spm pun tak lulus. huhu...aku diamkan diri jer. aku berkelulusan tinggi pun tak guna weiii...atleast orang tu ada juga keja. lagi syahdu....huhu...

apapun...this is life!! i will never give up....

No comments:

Post a Comment