Friday, April 19, 2013

Anjakan Paradigma melampau

ko orang pernah tak rasa bila ko orang nak sesuatu or buat sesuatu, ko orang tak boleh nak tido or lelap mata. semangat yang membuat-buak sampai mata  enggan terlena. baringkan diri otak dok melayang...aku nak buat cam ni...aku nak buat cam tu...macam mana ek aku nak buat....banyak soalan berligar-ligar kat kepala hotak aku ni sekarang. aku tau susah... tapi aku cam suka cabaran sebegini. cam aku sekarang tak berminat nak keje makan gaji...lagi lagi keje gomen. tak seronok langsung. masuk pejabat..duduk...cam itu jer keje hari-hari. gaji pun tahap tu juga. ialah...keje gomen tak berisiko. nak wat loan pun sonang... banyakla keistimewaannya. tapi aku nak keje yang sukahati kepala hotak aku sendiri. akulah boss...akulah kuli...takda orang maki aku..aku maki orang boleh. hahaha...tak kisahla apa jenis keje. biar kuli-kuli di mata orang...tapi kuli bukan sebarang kuli...kuli bertauliah OK!! haaa....

sekarang ini sedang mengintai lubang baik punya... i like this feeling. bersemangat... berenergy... i know...if i love to do something, i will do anything to achieve my goal. so, i sangat-sangatlah allergic nak mendekati orang yang boleh kasi bunuh semangat juang aku. kalau nak kata buat tu susahlah...buat tu nak kena begini-begini...minta maap, yer?? anda sedang menekan kepala aku kedalam air bikin aku lemas. aku tak suka orang cam gini...jangan jadikan aku seorang yang pesimis dengan kehidupan. aku tak sabar nak terokai kehidupan yang pelbagai...haaaa!!!

urrrggg...mood tido hilang tah ke mana. kedengaran irama dengkuran sang suami yang memecah keheningan malam yang sepi. anak-anak pun dah tido dengan lena. Si kakak kalau tak dimarahi memang tak boleh nak tido. so, tiap malam kena kasi dia nangis. huhu..bukan kemahuan aku dan papamu berlaku sedemikian sayang. Untuk kebaikan mu juga. Kalau tak memarahi beliau, tak tidolah dia ngadap tv sorang-sorang which is not good for her health. 

Oklah..nak paksa mata ni juga untuk terpejam. karang pagi nanti tak terbangun pula. dahhhh tinggal angan-angan mat jenin plak. Nak berjaya, kena ubah gaya hidup...minda....i believe i can fly with my kids by my side with my own time managing.

boleh ba kalu aku!!! heeeeeeeeee.....

No comments:

Post a Comment