Wednesday, April 24, 2013

Buat Duit Dari Rumah

Tajuk entry yang mengancam pagi ni. Dah almost seminggu aku google kat internet pasal cari keje buat kat umah ni. pemasangan komponen elektronik or anything yang boleh dibuat di rumah ect....lagi satu, taking surveys paid la kononnya..

semuanya nak minta sejumlah wang pendahuluan or kata nyer....wang pendaftaran. Aik??? aku ni cari keje, bukannya dah dapat keje. maksudnya aku cari keje pasal aku bermasalah dalam kewangan. yang depa ni tau aku dah sengkek, minta lagi wang pendaftaran buat apa,kan?? Kononnya cam tolong, ini sudah ah long maaaa... kalau iyer pun begitu, kasi dulu kerjanya. dapat duit nanti, boleh bayo. kalau betullah menda yang depa offer tu wujud or bukanlah penipuan semata-mata. itu tak termasuk yang sekadar jual buku kejayaan bekerja dari rumah. dalam buku tu ada senarai syarikat yang offer keje ker?? kalau setakat tips-tips tu...tak payah laaaa.

Penat dah google....aku simpulkan, takkan ada orang nak offer rework ni kat internet. yang suh kasi alamat post office suh kita post sampul surat tu pun satu hal. apa lahhhh....sekarang email ada, der..napa tak guna email jer kasi explain tu kerja. haiyoooo...

dannn....ada yang offer product, suh kita bayar dulu. lepas tu kata nyer depa akan beli balik barang yang telah siap kita buat. boleh blahhhhhhhh....jangan sesekali tipah tertipu dengan skill ni. dah banyak kali terjadi kes cam gini menipu suri rumah tangga yang desperately nak bekeje dari rumah cam aku ni. yang betulnya cam yang we all buat sekarang packing kondom. memang dari kilang tapi hancus melalui orang tengah plak...tu yang nak cari lubang lain selaen kondom ni....

nak jadi translator online pun kena bayar dulu wang pendaftaran....tah apa-apa lah!!!


No comments:

Post a Comment