Wednesday, August 24, 2011

Tak Mau lah..

Hari raya just around the corner...tinggal beberapa hari jer lagi. yayyy!!! though aku tak sambut hari raya, aku turut gumbira. Pasal...bila perayaan, public holiday sudah pastinya. Daddynya si Lolo pun gerenti bercuti gak. CUTI. wahhh...nak buat apa ek?? mana nak pegi?? hurmm...walaupun aku cuti hari-hari, tapi bila Boss cuti...lain jadinya cuti aku tu. lebih meriah...wakaka...tapi..aku takut bila cuti berakhir. Aku pun kena ke sekolah cam adik-adik semua. tang ni yang lembiq...malas nak pegi sekolah. huwaaaa....

Sempena nak cuti ni, TAK MOU lah ada tragedi-tragedi tragis. tak MOU lah berita pasal kemalangan atau kematian dek mercun dan juga pusara tak bernama atas jalan raya. (nanti jalan raya berhantu la pula...heee) Tak MOu..Tak Mau.....Biarlah perayaan di sambut dengan gumbira. senang hati. ceria. Tak mou tangisan kesedihan. Tak mou tangisan kehilangan. Jadi, berhati-hatilah ketika mengemudikan kenderaan anda. tegas sikit kat budak-budak tu....jangan dibiar main mercun. jentik jer telinga kalau perlu....lagi parah kalau depa hilang jari, hilang kaki atau ajal dek bunga api or mercun. sedih wooo...Yang ni tak apa. Kasi duit raya kat depa banyak-banyak...=)

Aku benci aka meluat dengar berita kat tv mengenai kemalangan dek Mercun . Napa tak serik-serik nih??!! Pelik juga ya, syiokkk sangat ker dengar bunyik tebabommm tebabommmm tu?? bikin terkezut mok cik ada la...haishhh...

jangan nakal-nakal tau.


No comments:

Post a Comment