Tuesday, August 16, 2011

Napa susah sangat nihh???

Satu-satunya perkara yang paling aku TIDAK SUKA setakat ini sepanjang aku bergelar Ibu. Part ini yang paling BERAT dalam aku membesarkan si Princess Lolo. Membuatkan aku buntu. membuatkan aku bengang. membuatkan kesabaranku terletak di tahap paling maksima. Dalam sehari dua kali...beginilah lebih kurang situasi yang aku lalui....penat juga melayan karenah yang sebegini. Kalau nak diikutkan rentak Princess ni, BOLEH ajer. Lepas tu, alamaknya....bertambah cikeding..cikeding dan cikeding la dia....Pening kepala mommy.

: : Baby, its feeding time.....mam mam mam!!!! (dia lagi lebih-lebih pandai mengajuk aku bila aku kata mam mam mam dengan membuka mulut cam burung....suara yang terkeluar dari mulut lebih kurang cam gini ar---> churpp churpp churpp. notty!!!) Bila disuapkan betul-betul ke dalam mulut, beginilah jadinya. aksi-aksi akrobatiknya terpapar seperti di bawah ini. : :











: : tak cukup dengan itu..ada hati pula nak melancarkan misi melarikan diri....mentang-mentanglah dah pandai merangkak...phiewwwww..sabar..sabar..: :






: : Boleh disaksikan dalam gambar di atas, cd's bertaburan. Itulah yang dilakukannya ketika bersiar-siar menaiki walkernya. Semua yang terdekat akan digapainya dan disepah-sepahkannya...sabar...sabar... : :









: : ini yang terjadi apabila memanggil dia semula, 'come baby come' sambil mengunjukkan pinggannya kepada beliau. Laju dia kembali kepada mommynya. Luckyly dah habis jugala tu bubur sebelum pinggan diambil olehnya. Itu pun kerana........mommy ada rancangannya yang tersendiri. bersuka-sukalah dulu dengan pinggan tu. ahaaaa..... : :






: : Padah. tak nak dengar cakap mommy dia...Time-out lesson. Mommy dudukkan dia. Mula-mula happy la...untuk beberapa minit jerrr....tapi bila menyedari  mommy dah menjauhkan diri...terasa diri sudah dijatuhi hukuman oleh mommy...Hukumannya, mommy menjauhkan diri dan Princess kena duduk diam-diam. Meskipun boleh jatuhkan diri untuk merangkak, dia tak nak lakukannya coz she know "Betti, this is an ORDER!!! : :

 









: : Mula terasa diri tak disayangi. Ada kesedihan di hati. Makkkk....makkk.....menangis dan menangis dan menangis sampai berpeluhhhhhh..........kesian gak aku tengok dia. huhu...but she need a lesson. Walaupun kecik, harus fahami apa yang mommy dia inginkan dari beliau. Yupp....lepas kasi dia menangis puas-puas dan sepenuh perasaan, maka mommy dia pun menjalani sessi perdamaian dengan beliau. Princess mommy ni, bila nangis..cara mudah jer. Ambik dia...kemudian peluk...dan ciommmm. Dia akan diam sambil tersedu-sedu...huhu....

 --gambar perdamaian--

: : akhir sekali....tukar baju kendian kasi rasuah kat dia. muahaha...coz dah tak kasi taik telinga mommy dia terpercik keluar akibat loud speaker yang melampau dari mulut comel si puteri. apa lagi....Bukannya nak ucap tengkiu kat mommy dia. happy terus membaham Pureen baby biscuit.... : :






 menda cam gini boleh jerk laju habis...hisssh!!!

Begitulah alkisahnya.....setiap kali bagi  makan, begini lah kami. Nak makan pun susah, kan Princess?? Macamlah mommy bagi dia makan batu ker kayu ker...kalau mommy bagi makanan sebegitu, barulah boleh main lari-lari dan akrobat dari mommy. ini tak.....perlu ker tangisan untuk mengisi perut yang kempis itu??? Tension gak mommy dikerjakan ko, tau!! Agaknya apa lah yang boleh kasi ko makan selain bubur ek??? KFC??...melampau la tu. haiya......




2 comments:

raindrop said...

hahhahahha kurus dikerjakan lolo ko jaq...... so suweeeeeet :)

Mrs. Daniel said...

takdo maknonya...bertambah laie ado lah...pasal tenaga habis. selalu la lapo...haha..

Post a Comment