Thursday, August 18, 2011

Alcoholic melampau!!

psssssssstttt...
ko tau tak...si polan tu kaki botol??? hurmm..aku mengangguk. Tau. Kau tau tak...yang si polan tu hari-hari mau...erkkk??? aku tersentak.  mau?? ulangku lagi... mau teguk tu botol lah....owhhh. aku tersenyum. ko tau tak....bila dia minum, dia akan jadi mabuk??? isshh..ofcourse lah mabuk kalau dah banyak sangat kandungan alcohol tu dalam badan dia. aku tersengih lagi. Ko tau tak....keadaan keluarga dia?? ko tau tak...keadaan anak bini dia?? ko tau tak...?? BERANTAKAN. Aku terdiam. Tunduk. Malas nak bertekak.  

Ya. Aku tau lebih banyak daripada kau. Kau cuma tau secara teori. Adakah kau pernah merasakannya secara peribadi??  Mula-mula minum-->MALU-MALU. bila dah minum--->TAK TAU MALU... ko tau bagaimana rasanya berhadapan dengan orang sebegini??? ko tau apa perasaan anak bini dan orang-orang disekeliling orang sebegini?? kau tak tau,kan?? kerana...ada mereka kisah?? OOPPpsss....macam mana nak kisah kalau kepala dah ting tonggg....Ko nak ubah mereka menjadi 0% alcoholic?? Dapatkah ko???

tak payah susah-susahlah....biarkan si luncai terjun dengan labunya...si Luncai bangga mampu membeli alcohol setiap masa...si Luncai berlagak cam orang kaya...Si Luncai berlagak cam orang bujangan... sedangkan kenyataan yang sebenarnya, Hampeh!!!!

(ko ingat aku tak kesian ker melihat keadaan orang sebegini. Bila dah mabuk, diri cam dah terurus....cam orang hilang akal...lupa rumah sendiri... lupa anak bini@ lupa suami..... lupa tanggungjawab... lupa diri.....kesian....kesian.... kenapa nak memperbodohkan diri sendiri?? Kenapa nak buat diri sendiri nampak bodoh??kenapa nak membuat orang yang menyayangi anda jiwanya menderita??) 
 
Mendiamkan diri bukan bererti SETUJU, OK!!.

No comments:

Post a Comment