Monday, August 22, 2011

Bezanya...

bersua kembali..
aku saja jer nak berceloteh pasal masak memasak ni. u pandai masak ker?? bini u?? kakak u??? haha..sekarang tak bolehla nak kata tak reti masak...bila kata tak reti, tak nak memasak terus. macam satu pelarian la pula rasanya. Lari dari periuk kuali dan belanga. aku?? bukan aku nak kata yang aku ni pandai masak. tak pandai pun...tapi aku sentiasa mencari solution supaya masakan aku boleh ditelan. hahaha...tak kira lah apa caranya. pegi jer supermarket. berlambak resepi segera yang telah siap. Hanya perlu panaskan atau adjust sikit-sikit jer...Tengahari ni aku masak lunch segera. hurmmm...malas pula nak angkat bakul....hahaha...boleh tahan jugalah rasanya. Walaupun cuma.....

: : IKAN SARDIN : :




: :  SALMON TONG SAN MASAK ASAM PEDAS : :




Hari ni aku dapat 1 NANG dari suami--->suami aku kata "pandai bini aku masak". huahaha..aku tersengih. hati berbunga-bunga walaupun aku tau bahawa sesungguhnya aku telah mengunakan ilmu "magic modern"yang terdapat di pasaran di luar sana sebagai pelaris. tapi DENGAN 1 syarat---->yang paling penting, bahan-bahan tersebut haruslah dimasak dengan HATI. (cook with your soul). walau sesimple manapun masakan, orang tetap akan kata OH SEDAPNYA!! hee....

 selamat mencuba!!! 


GAMBAR DI BAWAH TAK ADA KAITAN LANGSUNG!!!


Actually ni gambo latest my girl.( diambil ketika aku tulis entry ini) Nak tidokan diri...harus ada gaya!!.

No comments:

Post a Comment