Tuesday, August 23, 2011

12 hari bersama Nuffnang

Uols....
sekarang jam 03.14am. suami dan anak aku sedang tido dengan lenanya. Aku?? still terkulat-kulat ngadap lappy. sebenarnya aku sedang adjust aku nyer fb akaun. kata suami, aku nyer announcement pasal update blog aku tak muncol kat status fb dier. aku pun pelik lahhh. tak boleh jadi ni.. kalau cam gitu, cam mana orang nak tau aku nyer up-date everyday story aku. haha...kiranya aku ni cam syioook jer ajak orang mengetahui pasal hidup aku. "wuitt kamu..kamu..meh la jaga tepi kain aku," lebi kurang cam gitu la aku rasa. ada rasa malu...ada rasa segan bertandang di hati. tapi...biarlah. aku nak peduli apa yang orang pikirkan pasal penulisan aku,kan?? TAKE IT OR LEAVE IT!!.

ok...nak khabaq ni. lepas aku setting balik aku nyer fb akaun aku pun mulalah gatai-gatai tangan pi blog-walking. Pagi-pagi merayau-rayau di blog orang...paling aku suka INNIT permudahkan aku mencari blogger yang menaikan semangat aku untuk berblogging. Aku tengok orang nyer Buffering Earn (BE), aku cam Wooww...syiookk owh. Berapa lama ek mereka baru dapat??? Bila lah aku dapat nih?? aku berkira-kira di dalam hati...mesti take time nih. aku?? baru jer 12 hari bersama nuffnang. Aku kenal nuffnang pun sebab aku terbaca blog BUDU dan Belacan: Busuk tapi sedap. Dari situlah aku mula google apa itu nuffnang. dan aku tertarik...apa salahnya aku mencuba nasib. kebetulan, aku pun suka menulis apa yang tersirat dalam hati aku ni.

Dan tadi...pada jam 3.14am aku tetiba terasa nak check aku nyer nuffnang akaun. Setakat nak check Analitik jer. tengok draff pengunjung. tak ramai pun...aku nyer traffic tak masyukkkk da. pasal aku memang sangat-sangat lah baru dalam kelompok nuffnang. Tetiba aku terasa nak try-try klik Earning. GHOST!!!!

beginikah perasaannya?? Mata aku bulat. terbeliak. aku kesat mata. aku klik berulang-ulang. dada aku berdebar-debar. Ohhhh ini pula rasanya. sungguh aku tak percaya. Aku dah ada BE. Yayyyy!!! tak sangka..tak sangka!!! dalam 12 hari dah ada yang mula nampak siapa aku...MAXIS!!! engkau berjaya membuat aku ceria di pagi buta begini. aku tak bermimpi. serious uols...$@.@@ dah masuk. meski ciput, tapi ini kan baru permulaan...dan paling penting, aku dah dapat semangat baru!!! aku akan setia bersamamu Nuffnang. tengkiu riban-riban....

tak sabar rasanya tunggu siang. tak sabar nak cerita kat suami. rasa berbangga plak aku weiii...Syukur Tuhan atas rezeki yang tak disangka-sangka ini. well...nampaknya ini ialah rezeki dari anak aku yang berusia 7 bulan 2 hari (22/08/2011). Puteriku...kau telah membawa tuah buat mommy.  muahahaha....

Mode : happy..la la la la....

4 comments:

AJ said...

tahniah..teruskan usaha.. :)

http://aj-xplored.blogspot.com/2011/08/jom-blogwalking-dengan-aj.html

Mrs. Daniel said...

tq. i selalu check on ur blog. =) ya. usaha tangga jaya.

RinsyaRyc said...

^^

Mrs. Daniel said...

sorry tak dapat nak show proof coz my lappy tak leh captured print screen. huhu...

Post a Comment