Tuesday, August 23, 2011

Life re-construction

selamat bersua kembali..
Hari ni aku sepertinya ingin reconstruct balik aku nyer life. tak lama lagi nak buka buku. fuhh..semestar depan sangat pendek. aku harus menyiapkan thesis aku dalam masa 3 bulan jerk. aku terfikir-fikir cam mana ek aku nak focus wat keje dengan perangai puteri aku yang asyik nak melekat kat badan jer ni. kena tinggal sekejap pun  jer pun tak boleh. timbul gak kerisauan di sudut hati ini. cabaran paling manis gitu.

 \
so, hari ni aku nak fikir balik how am i going to manage my life. and...cam biasa, tiap semestar aku buat scheduled untuk diri aku sendiri. tak semestinya aku follow 101% apa yang aku rancang. cuma, bila aku ada scheduled, aku ada garis panduan. aku ada matlamat. nak ke sana sini akan berfikir dahulu sebelum bertolak. memikirkan secara serious keutamaan. Nak mengarang esei vs berblogging. wakaka...tapi rasanya tak jadi masalah aku post entry dalam sehari. bukannya kena karang or kena buat research pun apa yang aku nak postkan. ianya sekadar diary alam maya aku. so, ianya bukanlah menjadi satu isu atau masalah besar buat diriku.

Aku harus menjejaki buku-buku yang berguna dan penting hari ni. letak bersusun kemas dan rapi di atas meja. senang aku belek sana belek sini sewaktu nak merujuk. tapi bila buku dah buka, aku akan sepahkan balik. aku tak suka barang aku yang bersepah disusun sehinggalah kerja aku selesai. habis arrr lepas ni, suami pasti membebel tengok dekorasi meja studiku lepas ini. nak buat cam mana?? manusia ni pelik-pelik. masing-masing ada style tersendiri dalam mengemudi cara hidup diri sendiri. So, MR. HUSBAND...dont touch my things, OK!!! heee....and so do you my little angel. asyik nak tarik-tarik lapik meja kemudian masuk mulut. hadeii...

go mrs daniel go!!!! 1 semestar jer lagi. Kerisauan tak akan membantu malah menjejaskan persembahanku of the day. so stay cool and stay calm. Hati, jiwa dan perasaan ini...bersedialah. Perjuangan telah mula suam-suam kuku, bila masa tiba kelak....lakukan tendangan yang maha hebat untuk mendapat satu momentum yang bakal menggegarkan alam.

No comments:

Post a Comment