Wednesday, September 28, 2011

NO BE's from Nuffnang

sedihnya. aku ni tak ponteng2 klik akaun nuffnang aku tiap hari. sebenarnya aku berbisik di dalam hati ni. tak nak buka akaun nuffnang. nanti kecewa. tapi aku nak juga check berapa orang pengunjung unik aku. tu yang terklik juga. tapi mata sambil-sambil tu tak pernah lepas menjeling kat simbol Earning plak. haiya...

Bila terbaca tajuk entry blogger..."dapat BE's...Nuffnang tak kedekut"...aku cam sedih jer. Nak pula aku tengok hasil dapatan depa bukan sikit. banyak owhh..phiewww... meleleh ai lio pula bila tengok. hehe...

Mungkin silap aku juga kot. dah semakin kurang pengunjung mengunjungi blog aku ni ha. ye la..bak kata bloggers2 yang aku baca "blog picisan or sipian-sipian blog". Nak buat cam mana??? aku tak nak lah gi copy and best keratan berita pasal artis-artis. If betul aku pegi ke tempat kejadian, Oklah. if sekadar mencedok sana cedok sini...tak suker la. itu aku punya pendirian la...kalau orang lain buat, itu mereka punya suka. ya benar. orang suka kot gi baca pasal artis-artis ni. hari tu aku kecohkan pasal Memey, terus rating naik. hurmm... biarlah aku menulis hal-hal di sekitar aku. kisah benar. apa yang aku rasa. apa yang aku lalui. apa yang aku tengok. 

bak kata lecturer seni aku...."Bila bercakap, biar bercakap pasal diri awak sendiri. pasal perkara yang terdekat dengan hati awak. Tak ada gunanya awak gi berbicara tentang peperangan..artist...yang awak sendiri tak alami atau tahu keadaan sebenar. setakat mendengar berita or membaca surat khabar tak memadai. awak harus mengalaminya. merasakan pengalamannya. jadilah diri awak sendiri." dalam maksudnya dia...dan semenjak itu, kata-kata itu selalu jer terngiang-ngiang kat telinga aku. aku nak jadi diri sendiri. so...tak da maknanya aku nak gi bercakap pasal sesuatu yang aku sendiri tak tahu akan kesahihannya.

so, Nuffnang. What say you?? What you want me to share in my blog?? ecehhh... aku menulis dengan hati. Bukan dengan jari. yer ker?? Yo O jer lah...

3 comments:

izzah said...

salam kenal...xper2..akan dtg dpt la BE tu..sy pn sama jgk..xpenah dpt pn..baru jer nk berjinak2 dgn nuffnang ni..hehehe...

Azza Azman said...

kita pun kecewa sangat. UV 300-400 sehari. Cerita pasal diri sendiri gak, kalau pasal retis pun bukan kopi pes, tulis sendiri tau. Tapi sebab blog tak popular, tak menjadi sebutan. Nuffnang pandang enteng jer...

Mrs. Daniel said...

Izzah : hi...hari tu dapat. tak ramai gak UV. tapi kebelakangan ni tak tentu online gak. busy ngan anak.

Azza : samala kita. kalau pasal retis pun aku tulis aku nyer pandangan tersendiri atau review pasal retis jer. tak suka nak copy paste. harap2 nuffnang pandang gak kita sebelah mata, ek?? hehe

Post a Comment