Friday, September 9, 2011

kecik hati

suami balik keje awal hari ni. aku ni, punya semangat cakap kat beliau.."jom tengok aku nyer BE." beliau buat bodoh jerk... katanya, "kalau 300ribu masuk, tak pa gak nak suruh saya tengok." aku?? bengang giler... iye lah...aku ni siapa lah kan?? suri rumah jer. gaji pun tak da. sampai hati cakap cam gitu kat bini dia...kecik hati duhhh.. huhu... lepas ni tak nak bagi tau dia apa-apa dah. ada kemerajukan di dalam hati ini. ialah....aku sedar siapalah diri ini. beriya-iya lagi aku gi buka akaun Nuffnang aku kat dia...

beliau kemudian menyuruh aku bersiap..... nanti ada "kawan" nak jumpa. tapi mereka tak cakap bila masa nak sampai ke tempat yang dijanjikan. aku pula, pasal sebal di hati atas sikap acuh tak acuh sang suami pada  seorang bini yang collect BE sampai 14+1 terus memulangkan paku buah keras kat suami...saja kasi sang suami feel hot sama...haha.. "jam berapa orang tu sampai?? kalau dia tak cakap dengan tepat bila dia nak sampai, buat apa plak kita beriya-iya nak jumpa dia masa dia nak jumpa kita. kita nak respect orang...tapi orang tak nak respect kita buat apa....bio ler...dia nak tunggu sampai pagi pun, dia punya hal. pasal dia tak ada ketetapan masa khas nak kasi kat orang. benci orang cam gitu tau..ikut suka dia jer...leter seorang bini yang still lagi kurang puas hati.

suami kata  kat aku..."tak baik buat orang cam gitu. biar orang buat kat kita". aku nyer dialog dalam hati plak...."boleh blah orang yang buat cam gitu kat aku dan sekutu aku.." lantas suami kata..."sombongnya kau". dan aku menjawab lagi dalam hati...AKU PEDULI APA??!!!


11.50pm story cont....itulah aku...orang yang suka membidas kata-kata orang tapi jauh nun di sana di lubuk hati. kalau terkeluar dari mulutku ini, maunya bahasa yang keluar agaklah Lancang Kuning. Tak nak menyimbah api dengan minyak, maka aku diamkan saja. Meski di dalam sana, lava gunung berapi sedang meruap-ruap minta dilepaskan. phieeww....ganasnya,kan? But then, aku banyak belajar melalui pengalaman. Seringkali ditindas...dipijak...akhirnya, aku mendongak kepala dengan bedalan-bedalan yang ala-ala periuk api. so, bila dah terpijak dan meletup...Words no mercy la konon-kononnya.


Back to the story, "kawan" tersebut dah sampai di tempat yang dijanjikan. Kami pulak on the way. Badan aku still hanginnnn lagi. tak lama kemudian, dia call lagi...Bikin panas owhhh.. aku mula nak berleter. tapi memandangkan jam teruk pulak petang tadi, aku cool,kan diri aku. Aku tau, MrD lagi hangin kuat kalau pasal traffic. so, aku kasi chance dia hangin...Sehinggalah kami berjumpa di suatu lokasi yang telah dipilih oleh sang "teman". hampeh.


Lepas tu, we all gi lepak di Plaza Alam Sentral. Funny me...aku gayat sihhhh. Naik eskelator aras 3 aku dah tak boleh melihat ke bawah. haiyaya...semua ini terjadi di atas faktor usia kot... dulu tak seteruk ini aku rasa. Pusing-pusing dalam P.A.S serta menyinggah di Garden Cafe, we all pun gi kat rumah "kawan lama". lagi hangin puting beliung melanda....dua-dua bengang. Pasal....confuse di mana letaknya kereta. memang selalu terjadi kejadian sebegini di PAS. kereta di aras lain, masuk keluar lif di aras lain. Terpaksa la menapak ke aras berikutnya. si kecik la kesian...

Then we all go to section 2. "Rumah Kawan Lama-Villa Santa Maria" yang mengadakan rumah terbuka-BBQ....teringat zaman muda-muda. haha..they all call  me AUNTIE ok!!! terasa diri di ambang ketuaan gitu. tapi betul lah...depa semua budget umur anak buah aku jerr...hihi...i dah terima kenyataan pun. Mula-mula si kecik tertido, kali kepenatan. Tapi bila dengar gelak ketawa dan gurau senda abang-abang dan kakak-kakak kat Villa Santa Maria, dia pun terjaga. siap merangkak lagi di ruang tamu tempat mommy dia pernah bergolek-golek suatu ketika dahulu. Paling syiokk...si kecik diperdengarkan lagu oleh kakak-kakak dan abang-abang dengan alunan muzik dan suara bernada-nada. lead by Amanda, Dyone dan Nancy...yang lain-lain mak cik lupa nama  OK aka sebenarnya makcik tak tau nama kalian pun. sorry. Oh ya..thanks for uols punya lagu twinkle-twinkle little star...lagu peberet anak aku tu, time dia didodoikan kasi tido dalam buaian. =)


jam 11pm, we all minta diri. Sampai di rumah 11.30pm. si kecik ligat. Si daddy pula nampak gayanya demam. Tak jadi nak marah dia berpanjangan.....kesian pula tengok dia dah jatuh sakit. well...Asam Garam berumah tangga kata orang. Begitulah....berlalunya hari Jumaat aku dan sekeluarga. Kisah sehari kalau distory,kan...beginilah. Panjang karangannya. well...diary la kata,kan. dan aku....kecik hati pun dah hilang. Suami tetap disayang...adushhh!!!  hehehe....



No comments:

Post a Comment