Thursday, September 29, 2011

Berpelukan

berpelukan atau berdakapan. Bila disebut begini saja, pelbagai andaian terbayang di minda kita. kalau kita fikirkan positif, positiflah jadinya. kalau kita fikirkan negetive, maka negetivelah hasilnya. mrsd terbaca entry bloggers bertajuk "peluk suami 10 saat, panjang umur". Satu post entry motivasi untuk para isteri. sepuluh saat. sekejap jer,kan?? tak mudah nak lakukan weii...mrsd?? hurmm...no coment. karang mrd mencebik bibir pula. ada ker?? pasti di soalnya. Pasal dia yang selalu memeluk bini dari bini polok suami. sorry la.

well..apa yang mrsd nak ngomelkan. tempat yang paling bahagia adalah pelukan seseorang. dipeluk. apabila seseorang dalam keadaan sedih. emo melampau. apabila dipeluk, boleh cool jadinya. Bukan apa, ni nak khabaq ni. si kecik aku la...asyik nak berpelukan jerk. hadeii...asal nangis jer, mrsd kena peluk dia. letak kepala dia di dada mrsd. gerenti diam dan berhenti nangis. tapi sometimes mrsd kejam gak. biar dia nangis lama-lama, so that bila dah penat, baru dapat tido orangnya. Pelukan seorang ibu sungguh menenangkan dan membahagiakan. Mungkin itu yang dirasakan oleh si kecikku setiap kali aku memeluknya. Justeru itu dia tak nak lepas dari pelukan mrsd yang serba berdunlop ini. hehe..


Boleh juga diapplikasikan kat orang dewasa kot. tapi jangan time orang tu baran, nak gi pelok konon-kononnya...ada gak yang terpelanting kena pelangkung jawabnya. hehe..

Pelukan adalah terapi kepada jiwa yang memberontak dan kehausan kasih sayang.





No comments:

Post a Comment