Wednesday, September 21, 2011

Apa ni??!!

Title entry. baca-baca terus persoalan. hurmmm...memang persoalan bermain di kepala hotak ini. last week aku ke IPSIS. gi bertanyakan aku punya yuran pengajian. Bersusah payah aku ke sana sambil mengendong si kecik di bawah terik mentari. maklumlah tak da parking berhampiran. Semuanya penuh. terpaksa la menapak.

Memasuki ruang pejabat bendahari. Bertanyakan yuran dengan penuh khusyuk. bab yuran-yuran ni tak boleh main owhh... aku tanya, dia jawab. aku tanya lagi, dia jawab. dan last time for confirmation aku tanya lagi. "confrim arhh saya tak bayar sem ni??". yup. confirm. pasal last sem awak TL. maksudnya, aku nyer thesis tak lengkap la..kena continue this sem. Tapi sebelum aku ambik cuti, aku gi tanya gak kat pihak bendahari. katanya, next sem yuran awak rm230. aku pun  save budget rm230 untuk bayar yuran semata-mata. tapi last week, "tak payah bayo". dalam hati aku terdetik..."bio bena??" walaupun terukir senyuman di bibir tapi hati aku masih gak persoalkan. kenapa plak aku tak bayar rm230 tu ek??? dulu kawan aku TL pun bayo rm230.  uihhh..jangan kasi aku syiokk la weiii...cam istemewa plak aku ni aku rasa walau dalam hati tetap was-was. 

dan...malam ni, aku reconfirm aku punya bill. dan kali ini terkeluar...rm1130. Mau tak terkeluar biji mata aku. apa pula kali ni?? Amenda nih??? tapi aku tau..mesti ada something yang perlu aku gi manually kat IPSIS semula. this friday will go there...tak puas hati ni. kali ke-2 la pula aku bawa si kecik ke pusat pengajian siswazah. kesian dia. kesian mommy sebenarnya. huhu..


No comments:

Post a Comment