Thursday, September 29, 2011

Dont trust your partner!!

Satu amaran,kan ni? tak kiralah siapa yang dikatakan "partner" dalam hidup kita. Mungkin juga kawan, rakan-kongsi, kekasih, suami atau isteri atau sesiapa saja. so, nak trust siapa ek?? seems like no one in this earth kita pertaruhkan kepercayaan kita. nak percayakan bapa, tengok telemovie "soffiya" setiap jam 7pm tu..bikin kecut pula. dushhh...but i trust my dad. the man of my heart. yayyy!! bapa yang bodoh jer buat kat anak cam gitu,kan?? 

adalah post dalam Fb aku terbaca agar tidak mempercayai kekasih yang belum lagi menjadi suami. opss..even suami pun agar tidak dipercayai. Betul juga yang diperkatakannya itu. bila bercinta semua indah. apa milikku, milikmu juga. bila kentut pun bau wangi jer yang kita hidu.. kita gelak-gelak or sengih-sengih cover yang sebenarnya kita loya...haiyaya..logik la sikit. takkan bau kentut sama ngan bau wangi kot. hadeii...coba bila dah sah jadi suami isteri. kentut boleh jadi punca perbalahan suami isteri. "ko ni kentut, tak hormat aku langsung!!". hissi...

Response pada tajuk entry petang ni...aku pun terfikir gak. sekarang dah jadi bini orang. Adakah aku mempercayai pasangan aku? tak kot...haha..mrd mesti bengang dengan jawapan aku. kalau nampak perempuan cantik, boleh terpusing tu badan sampai 360* walaupun bini ada di sisi. Apa lagi kalau mrsd tak ada. ekekeke...cukup bengang dia dengan statement ini. Well..dah menjadi suami dan juga bapa, aku percaya kat dia 98%. 2 % aku simpan untuk kegunaan kecemasan. bolehka gitu??

mrsd pun dah tak nak percaya kat semua orang dah. tak kira siapa pun dia. baik gitu-gitu jer dengan semua orang...tak nak tau lebih pasal orang tu. Bila kita tau pasal dia...nanti kepercayaan kita hilang pula. so, aku lebih suka tak nak tau dan tak nak ambil tau peribadi orang. masing-masing.   as long aku tak ganggu hidup dia dan dia tak ganggu hidup aku, OK la tu. Tak Siapa sempurna,kan??  

2 comments:

fatin said...

kepercayaan & keyakinan 100% hanya & wajib kepada Allah sahaja.. kita hambaNya, partner kite juga seperti kita..tidak sempurna..

Mrs. Daniel said...

betul2. aku pun tak percaya diri sendiri nih... =)

Post a Comment