Wednesday, May 1, 2013

happy labour day

selamat hari pekerja....
aku baru jer selesai berulang alik menghantar barang rework aku ke dalam kereta. selesai melipat kotak jam 2.30am. Esok nak kena bangun awal. suami dah book untuk menghadiri ceramah motivasi pula. tah siapalah penceramahnya...katanya dari oversea. pegi jer lah. program yang bermula seawal jam 9 pagi hingga 9 malam. fuhhh...cam kem pengawas jer bunyinya.

hurmmm...ketika aku menaip entry ni. semua orang dah tido. aku hanya ditemani lagu tanpa henti GEGAR, astro. nak tido...mata enggan terlelap coz dah berpeluh ulang alik membawa kotak-kotak rework yang hanya berharga rm9.60 jer itu. tak berbaloi dengan masa dan tenaga yang aku kerah untuk menyiapkannya. tadi sebelum tido, laki aku kata, tak yah ambik dah. huhu..ye lah..gara-gara terkejar-kejar nak siap packing dengan harga yang tak seberapa itu, anak aku lambat tido. maka dengan itu aku memukulnya diatas sikap aggresive dan active nya yang bikin panas. kesian anak aku...tak pasal-pasal pula, kan?? ye lah..apa lah budak tau... bila tau aku dan helper sibuk dengan menda cam gini, dia  punya peel terus berubah. minta perhatian.

well, terfikir gak nak hentikan kerja ni. tapi bila buat menda ni, aku tak stress sangat memikirkan keadaan aku yang pengganggur begini. terasa hari amat panjang. bila aku duduk bersila dan mulakan melipat, aku tak sedar masa berlalu begitu pantas. itu yang buat aku suka melibatkan diri dalam packing memacking ni. keseronokan disitu meski tak berbaloi-baloi.. 

oklah...nak tido dah. baju suami untuk esok tak iron lagi. huhhhhh!! nak pakai baju smart la pula. ni yang aku tak suka ni. malas betul aku beretika dalam berpakaian ni. boringgggggggggggg....

nite all.


No comments:

Post a Comment