Saturday, May 4, 2013

Adventures Saturday!!

haaa....dah balik mengundi ka uols?? aku ni baru balik hantar laki aku kat lcct. Flightnya jam 11am tapi laki risau sangat takut traffic jam or ada masalah check in kat air port. yelah...beliau siap dapat message suh pegi awal coz dianggarkan keadaan di lcct akan sesak. hurmmm...sepanjang otw ke lcct, ok jer. tak banyak pun kereta. mungkin semalam dah ramai dah balik kampung kot. kat lcct pun, relax jerrr..cumaa...aku sangat-sangatlah tak puas hati kat departure hall. Mana pergi semua kerusi-kerusi tempat duduk?? takda tempat duduk langsung!! tadi rasa penat, singgah kejap kat kiosk orang...kena jerit pula. "kerusi meja tu hanya untuk pelanggan kami. jangan duduk sini". takkah malu rasa hati ku ini...apa punya strategylah airasia ni...ish..ish..ish...

yahhh...disebabkan takda tempat duduk, laki aku suh balik awal and dia boleh checkin. so...aku pun melangkah kaki menuju ke parking kereta. Nah...sebaik saja duduk dalam kereta, kepala aku terus menerawang. berangan. A day dream is good, katanya Tony Buzen dalam seminar semalam. haaa...aku pun mulalah berangan cam mana nak mengkayakan diri. fuhh...bestnya kalau diriku ini KAYA dan bukannya KAYAP.

Dipendekkan cerita, dek tersyok sangat berangan aku tersilap masuk simpang. terlepas lah pula simpang ke shah alam. hadoii...ingatkan ada simpang keluar walaupun tersilap masuk..tapi jangkaanku meleset. aku masuk simpang seremban, nilai dan johor. wah...punya risau dalam hati. senak perutku...nak telan air liur pun tak leh. tekak rasa kering semacam jer. Radio yang telah aku mainkan dengan kuatnya, aku perlahankan. Maklumlah emosi NERVOUS menguasai hati dan perasaanku. Tapi aku follow the flow jer....sampai seremban  plak aku hari ni. hadoii..tak per, nanti cari jalan berpatah balik. anggap jer aku mengadventurekan diri hari ni. kalau tak hari ni, bila lagi,kan??

nasib baik terjumpa simpang KL. Apa lagi, takut terlepas simpang tu aku punya berhati-hati bawa kete. slow ler, maknanya. haha...then, jalan punya jalan...aku ternampak signboard puchong. hati aku bertambah lega. atleast aku tau sikit-sikit jalan puchong though tak pakar sangat. On the go lagi...nampak signboard teluk panglima garang dan banting...wahh..gembiranya dalam hati. Aku on the road guna SKVE highway. jalan sunyi jer...risau gak dalam hati aku. Dahlah nampak pokok sawit... dalam kepala hotak aku berteka teki..kemana pula kali ni..kemana pula kali ni...perut rasa mengempis jer pasal tahan napas gabra. haha...teruk,kan?

well, bila jumpa simpang teluk panglima garang. Apo lagi....radio on air aku terus pulassss....terus menyanyi kegirangan. siap goyang-goyang badan lagi ikut rentak muzik. tersangat-sangat lega pasal aku telah temui satu tempat yang aku pernah gak pergi. Actually teluk panglima garang adalah territory abang aku. so..familiar sikitla. then...drive fast aku putar stering menghala pulau indah.

phiewww...bagi aku perjalanan ni quite adventure la...dengan handphonenya tak ada...dengan limited duit dalam purse. Nasib baik laki aku dah pam full fuel dan tinggalkan smart tagnya. tu jer penyelamat. Macam-macam juga perasaan bukan-bukan menggaru hati ku...lets say, kalau kereta aku break down, cam mana agaknya keadaan aku? tepon pun tak da..jalan pun sunyi walaupun highway..kalau kereta aku ditahan orang jahat, cam mana?? tapi kemudiannya aku terus-terus berdoa semoga segalanya selamat.

Syukur Tuhan...akhirnya aku sampai umah jam 1130am. punya lama perjalananku. kalau tak silap tadi, paling lambat pun, 45min jer aku on the road dari lcct. but its OK, atleast....aku dah tau kalau lain kali tersilap jalan. Jauh perjalanan luas pengalaman, kan??

selamat mengundi.

No comments:

Post a Comment