Friday, June 1, 2012

kesal

petang semalam, aku bertungkus lumus mengemas rumah. walaupun tak  semua part dalam umah ni dapat aku cover...rutin biasa seperti basuh pakaian, lipat pakaian siap letak dalam almari lagi, menyapu dan mengemop. tapi style aku mengemop memang selalunya lantai agak basah sikit. kejap lagi kering la aka sempat kering sebelum laki aku balik.  lepas selesai semuanya, aku pun ngadap lappy....dengan anak aku sekali. menunggu kepulangan laki. dan dari dalam bilik kedengaran grill pintu dibuka. menandakan bapa budak ni dah sampai umah. aku pun tak sabar gak tunggu dia pulang tadi..dengan keadaan rumah yang agak kemas(bagi diri saya lah..) nak ngajak gi makan terus. lapar.

tapi..bila laki aku jengah, masuk dalam bilik. katanya, "rumah ni banjir ker??" bernada perli. aku ok lagi. ingat dia bergurau. "tak reti buat kerja baik-baik". hati aku dah lain dah...nampaknya ada benda tak betul. laki aku ingatkan paip bocor dan aku tak reti nak fix padahal aku dah bersusah payah mengemop seisi rumah. lepas tu dia bad mood terus...so, aku pun sakit hati gak. aku dah cuba buat yang terbaik. tapi semuanya tak dihargai. tak nampakah perbezaan keadaan rumah yang kemas dengan yang berselerak. aku sangat kecil hati.

sudahnya, aku tak makan semalaman. tak ada selera nak makan. aku bukan merajuk. bukan juga kecil hati. tapi aku rasa effort aku tak dihargai langsung. kecewa di hati ini, tuhan jer yang tahu. 

frustrated mode.


No comments:

Post a Comment