Thursday, June 28, 2012

Bola itu bulat

apa aku nak buat malam ni ek?? actually macam dah ngantuk dah ni... cam rajin jer rupa aku ngadap lappy. as if aku sibuk benar2 buat keje yang serious. padahal...membuat ulangkaji public wall post facebook. sibuk betul aku nak baca apa yang orang post..walaupun aku sebenarnya sedang mengawal diri dari berbuat demikian. buang masa betul...tapi, tanpa aku sedari, aku lakukan juga. dah jadi rutin. amalan biasa aka penyibukkkk. hihi...ada masanya aku akan tinggalkan semuanya ini, kot. =)

 anak aku dah dodoikan dalam buaian. menangis dia tadi, tak nak tido. nak bermain dan mengacau si daddy yang bersungguh-sungguh nak install printer buat si mommy. nampaknya tak berjaya...konon-kononnya boleh guna driver online. perghhhh..tak menjadi pula. Meja aku?? sepah. merungut si daddy. hurmm...kalau aku susun karang, aku tak tau mana aku letak benda-benda aku...hihi..mencari balik, sepah balik. sabarlah daddynya...tak lama lagi, kosong la meja ni ha. dengan meja-meja ni sekali aku angkut kuar dari bilik ni. nak ganti baby coat pula lepas ni. =) Plus, aku kan nak "berehat seketika" dari menghimpun  buku-buku aka kertas tah apa2 sehingga  berjoget lambak atas meja. wish me luck for my final exam, VIVA. =)

bahlah, dalam kesibukan hati dan perasaan aku, menyempat gak aku terbengong memikirkan perlawanan bola sepak diantara Italy dan Germany pagi nanti. Nak tengok ker tak nak ni ahh?? sepanjang EURO ni aku tak layan pun football..pelik gak peminat bola yang satu ni. dia just fanatik dengan team dia jer, Germany. tapi malam ni rasa hati aku semacam jer...oh tidak...harap2 ini bukan satu petanda yang kurang enak buat jerman. Bola itu bulat. apa-apa pun boleh jadi even saat-saat akhir tiupan wisel. aku actually target nak layan BOLA time final jer..itupun kalau jerman yang masuk final. kalau tak...tak menonton EURO lah aku utk tahun ni. ngih3...Tengoklah nanti, kalau si daddy sudi temankan aku, aku cuba juga bersengkang mata memberi sokongan padu buat team kesayanganku itu.  siap si mommy belikan jersi lagi untuk my kecil. hehe...



suami tak pulang lagi. sempat tadi aku sms dia utk belikan burger arnab atau burger rusa. teringat akan stall burger ramlee yang offer pelbagai rasa burger..burger burung unta pun ada. tapi aku tak berani nak makan..nama pun seram. huhu...oklah, setakat ni dulu. nak kemas work station aku. sakit mata si daddy melihat keteraburan di atas meja studyku ini. =) 

go Germany!!!


No comments:

Post a Comment