Thursday, June 7, 2012

terkesan

Aku Anak Kampung...tah kenapa stuck jer irama dan lagu ini di kepala otakku. terasa ingin menari setiap kali lagu ini berdengungan di telingaku. tapi kan...aku rasa sungguh terkesan dengan lagu ni. hurmm..bukan sebab aku ni menanggap diri sebagai watak lelaki tersebut nak pikat perempuan tu. tapi lyric yang mengatakan, Aku anak kampung...aku memang miskin...tiada apa-apa....rumah pun tiada...tiada keretaku....ya, lagu ni menyentuh satu aspect menyeluruh kehidupanku sebagai orang kampung. though iramanya riang ria, tapi bila aku menghayatinya, aku jadi sayu dan pilu. sensitive.

dan...hari ni, kumpulan the Beatles pula mengganggu fikiran aku. aku layan sepanjang pagi tadi sebaik bangun dari tido. music yang besttttttt...yang mengungkit nostalgia lama ketika aku zaman kanak-kanak. dulu-dulu kalau ada keramaian atau perkahwinan, mesti lagu kumpulan the beatles ini dimainkan. dapatlah melihat muda-mudi(ketika itu la..sekarang depa dah tua.) menari gumbira. fuhhh..suasana tu dah tak da sekarang ni. konon-kononnya muda-mudi zaman kini dah malu 'bermejeng' atau 'berjoget lambak' ketika di kampung. coba masuk kelab-kelab malam, tak hingat dunia pun ada tu..ngih3.

aku siap pesan sang laki yang akan pulang dari China malam ni, kalau berkesempatan untuk membelikan aku cd the beatles lagi sebagai buah tangan. hurmmm...dia tau ker the beatles ni amenda ek??? haha..


No comments:

Post a Comment