Sunday, June 3, 2012

apalah...

yea..apalah aku ni. aku dan anak tengah duduk sebilik ni. ya, mungkin kesunyian dan kesepian mencengkam jiwaku. terasa sayu dan pilu menguasai emosiku. dan...ketika ini, si puteri dah jauh dibuai mimpi syahdu. tah apalah yang dimimpinya itu. suami? bapa si puteri? hurmm...mungkin dah bangun kot bersiap sedia ke klia seawal jam 3am nanti. atau, masih berdengkur kah dia?? kalau bersama aku ketika ini, gerenti aku tak leh nak pejamkan mata. takut terlanjur tidur dan terlepas flight. selalunya dalam situasi begini aku tido-tido ayam. tak perlah. bila dia sendiri, agaknya dia tau lah masanya bangun. kan ada biology alarm...

dan..apalah aku ini. ketika si puteri bangun, aku kecoh nak suruh dia tido. masuk buai dan dendangkan dia lagu. pelik tapi benar, anak aku suka lagu twinkle-twinkle little star. tapi pada masa yang sama dia juga boleh takut pada lagu ini. dia akan pejam mata mencari lena. dan kini..apalah aku ini. aku mula merindui anak aku yang jauhnya cuma setengah depa dari working stationku. aku mula merindui gelak ketawa dan perilakunya. fuhhh...perasaan apakah ini?? setiap kali tido, aku pasti akan memeluknya, baru lengkap rasa tidoku.

namun hari ini terasa hambar buat kami berdua. ya...si puteri ketawa. tapi macam ada yang tak kena. mungkin hatinya juga turut dihimpit rasa kekosongan bila berdua dengan mommanya. ahhh..sudah, malas nak layan emo pepagi buta begini, 2.16am. lebih baik aku mengangkatnya dari buaian dan bersama menganyam mimpi dengan memberi kehangatan keibuan buat sang puteri.

babyku sayang, momma love you so much...

apalah aku ini...sigh....hai..hai...
juhhh, tido lagi baekkk!!


No comments:

Post a Comment