Friday, June 29, 2012

Oh my Germany...


Ha..nampak tu pemain no 13, si Muller. steady gak orangnya. tencome...heeee. pagi tadi aku dah set alarm untuk bangun jam 2.30am. nak kasi sokongan sama tu jerman. tapi last-last kalah juga oleh rasa kemengantukan yang teramat sangat. tapi last minute punya alarm yang berjaya mengejutkan aku;  mykecik. semalam tak pakai nite diapers. lencun habis dia punya huggies biru. terpaksa bangun...dalam hati berdetik, "dah abis kot game". tapi aku On gak tv3. ada lagi 10 minute. so aku dan my anak duduk kat ruang tamu. Bulat mata aku melihat keputusan german 0-2 Italy. hapuuuu..sakit ati maiiii medak nyak. but then, tetap gak mata aku terpaku kat tv.  Pada minute ke 90, si Ozil score penalty untuk jerman. Boleh la...tak la pulang bawa telur gajah. owhhh...nampaknya instinct aku tentang Jerman vs Italy benar. semalam hati aku tak yakin jerman bakalan berjaya menawan taktic dan skill negara Pasta ni. tepat. fuhhh....lain kali jangan berperasaan bukan-bukan. kan dah jadi kenyataan. huwaaaaa....

dan aku mengandaikan kenapa jerman boleh kalah perlawanan kali ini....pertama, tak seperti game-game sebelum ni, atleast ada gak aku berbisik ngan Tuhan supaya Jerman menang setiap kali perlawanan. tapi semalam, aku tak berbuat demikian coz dipengaruhi ramalan-ramalan orang ramai yang yakin dan pasti german bakalan menjuarai EURO 2012. haha...lawak,kan? secondly, aku tak kasi sokongan penuh kat jerman. aku utamakan tido aku...bila aku bangun, baru jer depa dapat score. aiseyyymannn....kalau aku tengok dari awal, mesti tiga empat bijik menerobos gawang negara Pasta.  thirdly, aku pesan kat daddy my kecik suh beli burger by sms. kempunan kot jerman. aku tak jamah pun coz si daddy tak tengok hp dia... tu jer. heeee..aishhh..apa plak kena mengena dengan aku ni?? garu palak mode...

well, german kalah pun, kira ok la tu. bukannya awal-awal tersingkir,kan?? banyak dah yang dia lawan  n dia menang. bukan kampung-kampung game bah!!!  cuma kali ni jer tak bernasib baik. rasanya mereka over confident kot...coz semua orang meramalkan yang mereka akan memenangi EURO 2012. 

Tak lupa nak ucapkan tengkiu kat my kecik coz temankan mommy nonton bola walaupun kejap jer...@bola itu kan bulat. apa-apapun boleh berlaku...#Kecewa mode berlagu sendu# tapi semangat kesukanan tak pernah luntur. kalah ker menang ker..team tetap team maaa...mati atau hidup. chewahhhhhh!!


No comments:

Post a Comment