Tuesday, June 26, 2012

jiwang aku

Sambungan entry cemburuku..luahan tulus ikhlas aku... heeee...ada juga benar andainya emosi aku kini sedanga dipengaruhi oleh hormon aku...Bawaan budak...semenjak membawa budak ni, aku ni selalu jer berjiwang-jiwangan kat sang suami. selalu nak berdekatan. bila berjauhan, merindu la pula. bila berdekatan berlagak poyo..seolah-olah tak ada perasaan. Opsss... sang suami tak tau pun kejadian puting beliung dalam jiwa aku ni. nasiblah kalau dia terbaca akan entry aku kali ni..hehe....

ya, mungkin juga wanita-wanita yang mengandung di luar sana turut merasakan apa yang aku rasakan kini. senang cerita, hati dah mula berbunga-bunga semula bak orang baru berchinta..rasa rindu. rasa ingin dibelai. dimanja, dan diberi perhatian sokmo. bukan gaya mak budak dah...dah rasa cam "kebudak-budakan" pula rasanya.  tapi...berbeza dengan suami aka bapa orang ni. Bila bini mengandung, lagi lah bersemangat nak bekerja. tanggungjawab bertambah..dulu bertiga, tak lama lagi berempat...jadi, dek tanggungjawab itulah maka sang suami berperwatakan serious, tegas dan straight. jiwang2 tak main la....(tapi ada sesetengah kes yang aku dengar dan fahami berdasarkan pengalaman orang dan melalui pembacaan, ada juga suami ni yang kat rumah bukan main lagi serius, pendiam, bengis kat rumah. tapi bila kat luar, jumpa betina lain...mengalahkan kucing betina. miang..bukan main lagi tunjuk mesra dan peramah kat orang luar. tapi balik umah macam singa. serious ada, kan?? )

Lawak,kan aku?? berfikiran sejauh ini. dulu aku tak kisahpun...malah aku siap gelak-gelak lagi kalau laki aku puji perempuan tu seksilah..cantiklah..bla bla bla..lain pula sekarang. laki aku puji jer ompuan lain, hati aku berdetak. aishhh..cemburu kot. iyer ker cemburu?? tak tau lah aku. aku sendiri pun tak pasti akan perasaan tersebut. kalau anda nak gelakkan hati aku yang fragile ini...silakan. dulu aku pun berfikiran cam gitu..alah, itupun nak risau...nah, kalau terkena batang hidung sendiri, baru nak tengadah la yer?? kita tak tau perjalanan jodoh kita ni macam mana...cobaan dan godaan banyak. tak suami kita goda orang, orang goda suami kita. lelaki. kata seorang teman..."suami kita ni, memang baik. tapi ibaratkan jer lah sebagai seekor kucing. kalau hari-hari ada hidangan ikan di depan mata, takkan dia tengok jer." aku setuju statement sang kawan tersebut. malah aku mula mengerti penderitaan hati wanita-wanita yang terluka dek sikap suami mahupun orang yang yang mengambil kesempatan terhadap suami mereka.

Apapun, apabila aku berada di dalam zone kewarasan minda...aku sendiri pening dengan hati dan perasaan aku. kenapa aku harus berfikiran begini?? aku kan dah jadi ibu orang..kenapa pula nak dimanja-manja segala. yearkkkss.....(bisikan permukaan hati..) dah buang tabiat ker aku ni?? huhhhhh!! masalahnya, soal hati sukar dimengerti..complicated. lagi-lagilah wanita yang boyot seperti aku ni...ada-ada jer idea kreatif yang menjahanamkan jiwa menjelma. ye lah...dunia sekarang tak cam dulu..tak cam time bapa kita. berkahwin satu. setia pada anak bini. cam bapa i... tabik sangat kat my father!!! i love you, daddy!! harap2 satu hari nanti anak dara aku bertemu seorang lelaki yang berperwatakan seperti ayah aku sebagai suaminya. seorang yang penyayang dan penuh pengertian... (jauhnya aku berangan...hihi).

aku. wanita yang mengandung itu. hati fragile. sensitive melampau. makan dalam.


No comments:

Post a Comment