Thursday, June 28, 2012

kenapa sayangku??


aku sungguh mengantuk hari ni..oppsss...bukan hari ni jer...tapi hari-hari yang berlalu pun aku lalui kemengantukan yang sama. semenjak pulang bercuti dari Myy, anak aku berperangai pelik. tiap-tiap malam menangis yang melalak. bikin panas juga lah.... nasib baik laki aku kebelakangan ini memahami. instead bini yang bangun, dia yang cepat-cepat ke dapur bancuh susu. thanks suamiku...ya, aku sedari semenjak kebelakangan ini, suami aku tak lagi membatu tatkala anak aku meragam. pasti dia terjaga dan cuba untuk menenangkannya. aku bukannya tido sangat pun. cuma aku mendiamkan diri seribu bahasa. malas nak bagi muka kat si kecik. taktik aku juga, mana tau..bila dia tengok mommy dia tak bergerak, dia putus asa dalam meneruskan tangisan dia yang minta perhatian begitu. sometimes, bila laki aku penat, dia sekadar menepuk atau mengucup bahuku perlahan-lahan, tanda sokongan kepadaku untuk  mengadap peel si kecik. menjadi juga...aku gagahkan diri aku meladani tangisannya itu. Suami aku tau, bila aku dah tido, kemudian terjaga. pasti the next day akan ada kesan sampingan terhadap kesihatanku. letih. lesu dan sakit kepala. resultnya, aku pasti tidak berupaya bangun ketika beliau bersiap sedia turun ke tempat kerja. nasib baik lah laki aku bukan jenis yang manja, nak itu ini semua bini kena sediakan. (bukanlah pula nak mengambil kesempatan...hehe). kekadang aku cuma terdaya membuka mata dari pembaringan apabila sang suami yang sudah kemas bergaya mencium aku dan mengusap baby the second sebagai tanda yang dia nak keluar rumah. oh indahnya.... =) kekadang, sepanjang hari aku berbaring, dari pagi sampai ke petang atau dibawa-bawa sampai ke senjanya dek sakit kepala melampau terutama ketika aku boyot baby the second ni. ya, memang pelik anak aku menangis tak henti-henti..sukar dipujuk. duduk tak kena, baring tak kena, naik badan aku, dan macam-macam yang dilakukannya...serba-serbi mungkin rasanya tak kena buat si kecik. entah apa lah yang menganggu tidur si kecik ni...mimpi kot?? aku konklusi sendiri. malas nak berfikiran yang bukan-bukan...walaupun bengang apabila tidoku terganggu. tapi agak sedih juga mendengar tune tangisan dia yang mendayu-dayu. kenapa sayangku??

buat suamiku terchinta...terima kasih sayang diatas keprihatinan dan pengertianmu.
Love you so muccchhh. muahhhh.


No comments:

Post a Comment