Monday, June 11, 2012

biar bertempat

aku pelik betul dengan klinik kerajaan nih...actually bukan klinik kerajaan bersalah, tapi orang yang bekerja tu ha. napa suker sangat nak tunjuk lagak ek?? rasa cam boss la marah-marah orang...maksud aku, pesakit. ceritanya gini. pagi tadi aku gi bsp. memangla masa ambik sample darah tu jam 8am. habis nak kena tunggu nombor kat kaunter lagi..so, tak pasal-pasal masa ambik 8.30am la. lepas tu kena ambik lagi 2 jam after  breakfast, means pukul 10am. tapi kalau amik breakfast lewat, kena pandai-pandai la lewatkan masa. so, aku pegi semula ke makmal jam 10.30am tercegat depan tetingkap sambil menghulurkan jari. ialah...depa dah ada kat depan aku plus aku sorang jer time tu. 

"ni kenapa datang jam 11am ni? bukankah sepatutnya jam 10am tadi?" dengan suara yang agak lantang dan boleh bikin malu aku. aku mengerutkan kening aku. "tadi amik darah jam 8.30am so aku datanglah 10.30am," kataku agak kasar juga. sampai rakan petugas tu sempat mengerling aku. "jadi, kalau 1030, datanglah 10.30am," katanya lagi tak nak kalah..."aik, cuba tengok jam. sekarang pukul berapa?" kataku seolah-olah melawan taukey. terus tu pekerja menjeling kawan yang berdiri di sebelahnya. "sekarang dah pukul 11 apa?". aku terus merenung tajam pekerja tersebut. terus kawan dia menyampuk, "sekarang 10.30am lah.." terus dia meraba poketnya,(konon-kononnya nak tengok jam). "laaaa...aku ingat dah pukul 11am".

aku terus masamkan muka tanda protes. dulu pun kawan dia pernah kena gak coz cuba sound aku tapi tak bertempat. tapi sekarang dah berbaik ngan aku...actually ngan anak aku la coz aku bawa dia sekali sampai bila aku muncul jer, depa terus sapa si kecik aku. geram gak aku dengan sikap depa ni..perlu ker nak kasar-kasar  ngan orang. cakap baik tak boleh ker?? melampau betul. lepas menyedari kesilapan, baru tunjuk minat nak main2 plak ngan anak aku. tapi hati aku dah kecewa. berdarah. =( nak tunjuk lagak pun, biarlah bertempat.  agak-agak la weiii...

No comments:

Post a Comment