Monday, April 23, 2012

Parkir!!

Petang tadi aku bawa si kecik ke farmasi beli ubat. dah malas nak ke klinik dah..percuma kena charge ubat sampai rm30-40 sekali bawa. pengalaman mengajar kami untuk mencari di farmasi setelah doktor bagi ubat pada simptom penyakit yang sama. jauh beza...harga kat farmasi baru rm4.90 berbanding kat klinik yang mencecah puluhan ringgit. ya, si kecik kami selsema. hingus meleleh jer keluar dari hidung...hingus hijau gitu. so, tadi aku bagi kat dia 1ml ubat selsema. tertido terus..power gak ubat tersebut...aku tengok hidungnya pun kering. ishh..kalau tak, setakat jam 10pm begini mana ada dia nak landing time. still busy nak sepahkan rumah.

tapi nak cerita sikit ni...on the way back. punya sakit hati aku ni. sangat menyampah apabila melihat kenderaan yang simply jer park belakang kereta orang parking. maka jalan yang dua hala lalunya menjadi sehala dek sikap mementingkan diri sendiri  manusia sebegini. aku ni ha...lori datang dari arah depan..kereta besar-besar...macam mana aku nak menyelit badan kecik keta aku. tau la kecik...siap kena hon orang belakang lagi. kalau keadaan sebegini, siapakah yang harus dipersalahkan?!! menyirap gak darah aku..bila berjaya melimpasi kenderaan "poyo" yang menenggek dibuntut-buntut kereta orang lain, aku hon lama-lama kasi lepas gerammm. bikin panas ko tauk...ni kes jalan dua hala menjadi satu. tak termasuk kita yang dah parking nak beredar, sewenang2nya parking kat belakang kereta kita. kita nak beredar cam ner?? kalau keta aku ni keta kebal, aku lantak pi jer lah..biar kemek kereta depa tu. tapi menyedarkan keta aku pun jenis yang turut akan lunyai kalau bergeselan dengan keta lain, maka aku menunggu dengan kepanasan di hati yang membuak-buak. tatkala perasaan tak boleh dibendung, maka aku pun membingitkan persekitaran dengan hon yang bertalu-talu. sakit hati ke tak sakit hati?? tak pasal-pasal dapat  hi-blood coz sikap manusia yang mementingkan diri sendiri begini. hissiii...

sekadar meluahkan rasa amarah dan tak puas hati dengan sikap sesetengah pemandu kenderaan yang merasakan diri mereka jer yang bayar cukai jalan raya...berangggg!!

No comments:

Post a Comment