Monday, April 23, 2012

emosiku

time bercinta, bukan main lagi....pasangan melayan kita cam puteri raja. bila dah kawen, pasangan melayan kita cam mak cik dia jer...lagi-lagi kalau badan dah cam bibik jer. fuhhh....keluhan seorang yang tengah "mengandungi" ni susah. semenjak berbadan dua ni, aku begitu mudah terasa. sensitive, kata orang. tengok movie sedih, air mata mudah jer mengalir laju. tengok berita pun sama...hati aku mudak robek. lagi-lagi tiap kali ke klinik seorang diri untuk follow-up check. selalu jer perasaan hiba muncul menemani diri tatkala menunggu nombor masuk ke bilik pemeriksaan. melihat isteri yang sarat mengandung ditemani suami....melihat baby kecik yang baru lahir...terus jer air mata aku keluar. kekadang aku cuba alihkan perhatian dari menikmati pemandangan di persekitaranku. tapi akal logik aku memang sedar...aku tau suami aku tak boleh menemani aku cam suami orang coz suami perlu keluar mencari rezeki. aku tau..tapi bila melalui keadaan cam gitu, aku boleh sebak pula. kekadang, terdapat fikiran nakal kat kepala otak aku ni especially bila laki aku cam tak call or sms cam kebiasaan. dia ni bekerja ker atau tengah berseronok dengan perempuan lain ni??..hurmmm...tapi aku tau suami aku orang nya macam mana. tu lah....kekadang, fikiran jahat ni jer selalu menguasai kepala hotak aku ni bila suami bersikap "pelik". ialah..dulu, asyik tanya dah makan ker...sihat ke tak??...tapi alih2 senyap sunyi menyepi...mestilah sang bini terasa. huhu...

sindrom wanita mengandung dah mula mengambil tempat di dalam diri ini. semangat diri sangat-sangat FRAGILE kebelakangan ini. lagi-lagi time penat...time rasa sakit....bila sendiri-sendiri, memang sedih to the fullest lah jawabnya. tapi suami pula memang sibuk tahap gaban, mana ada masa nak layan bini yang emo-emo cam gini. kesiannnnn....tetiba diselangi dengan background dengdangan lagu siti nurhaliza : aku meminta pada yang ada...aku merindu pada yang kasih,...aku merayu padamu yang sudi merinduku...owhhhhhh.  ish..ishhh..ishhhh.... ada hati nak  berjiwang-jiwang bercinta pula walaupun sudah menjadi ibu beranak satu dan bakal beranak dua. haha...aku pun manusia biasa gak. cuma cover version, lebihhhh!!

No comments:

Post a Comment