Wednesday, July 25, 2012

: : tido VS makan : :

pagi tadi, seisi keluarga turun menghantar lakiku ke klia. aku dengan baju tido dan si lolo dengan pyjamasnya selamba jer jalan kat klia tanpa mempedulikan orang disekitar. ialah..waktu turun dari umah, anak aku tido lagi tu. tapi terjaga coz pelik tetiba duduk dalam keta pagi-pagi buta. Kesian tengok anak aku tatkala daddynya melangkah pergi. menangis gak dia...sayu hati aku dibuatnya...

sepulangan dari klia, aku dan anak aku masuk bilik. terus tido. pening gak kepala aku coz aku sepanjang malam cam biasa kalau sang suami nak kemana-mana tido aku tak menentu.. tido-tido ayam la jawabnya. Sepanjang hari sakit kepala pula. so, malam ni aku masuk bilik tido awal. lepas makan bersamaan waktu berbuka puasa, aku masuk bilik terus. Bila terjaga, dah pukul 10pm. anak aku pula dah tido. mesti dia terasa sunyi.

aku tanyalah aku nyer nanny ni...baby dah makan belom?? dia teragak-agak nak jawab. Belom. tadi aku buatkan susu, dan dia terus tido. Huhhhh??!!! mendidih dalam hati aku... gerammmmm. Dahla budak tu tak seberapa nak makan nasi hari ni. takkan nak ikut rentak dia jer kot... meluap-luap rasa api kemarahan dalam  hati ini.  apa tak budak tu tak tido kalau asyik didodoikan memanjang. Mata pula tertancap kat tv jer. ishhh..geramnya aku!!! Kali pertama ni, aku bersabar jer dulu...jangan sampai aku meletuppp..aku dah bagi kepercayaan sepenuhnya. jangan dihancurkan pula... 

terasa serba salah kat anak aku. Memangla dia tak nak makan...tapi usahalah bagi dia makan walaupun sedikitpun. sorry sayang...

No comments:

Post a Comment