Thursday, July 26, 2012

: : terasa : :

oh tidak...buat apa nak terasa?? kenapa harus nak terasa?? kenapa nak pening-pening fikirkan apa yang orang postkan kat fb atau kat blog ek?? aku tak kata ko orang... aku bercakap dengan diri aku sendiri ni. Seperti mana aku...sometimes aku suka post menda tah apa-apa kat facebook or blog tanpa nak mengenakan sesiapapun. apa yang aku ucapkan tu, apa yang aku rasa. Tak ada maknanya nak "smash2" orang tertentu. lebih kepada komentar terhadap apa yang terjadi di persekitaran hidup aku jer...So, apapun orang post kat wall fb atau apa-apa jer lah, as long aku tak ganggu hidup ko orang, apa aku duli,kan?? ko orang cakap la apa saja...biar puting beliung, pasir berterbangan atau gunung dipindahkan sekalipun, ada aku kesah?? sendiri harus jaga hati dari membusuk sendiri. heeee.... buang masa jer susah-susah jer memerah kepala hotak berfikiran yang bukan-bukan...membuat hipotesis yang tah apa-apa atau mencurigai yang akhirnya menjejaskan kesucian hati nurani..."budget syok suci la,kan?". tapi sebagai manusia biasa...suci tak suci itu antara diri aku dengan penciptaku seperti juga dirimu.

nah, u see...sekarang dah berkeluarga..berbeza memang berbeza. hal ehwal kekeluargaan menjadi keutamaan..tak heranlah ada kengkawan yang dah berkeluarga yang tak layan lagi fb..kalau nak cakap, call terus. respect tuhhh..masa pula lebih kepada keluarga. tapi tak nak la sampai lagu tu...Apapun, lain-lain hal syohhhhh...malas sudah nak layan.. malas nak jiwang2 dengan past tense and present tense or even future tense... time to take break...focus on oneself.

so, jangan nak terasa-rasa...aku tak da niat nak sakitkan hati sesiapapun.coz siapalah aku ini... Mungkin kalau kebetulan bunyi frasa ayat yang tertaip tu terkena sipi-sipi hati dan perasaan hang.Itupun tak disengajakan OK dan bukan dituju untuk kamu..kamu dan kamu...Peace no war!!

No comments:

Post a Comment