Wednesday, July 11, 2012

bikin senang

senangnya dalam hati... la la la... pepagi berlagu girang. si kecik memanggil namaku dengan manjanya. Mammy....mammy...tak seperti kebiasaan, dia akan menangis duluan. ini tak. menyedari aku tak berada di sisinya, dia memanggil. kemudian datang mencari diriku yang buat-buat sibuk ngadap lappy.  Sambil memegang botol susu panas yang baru aku suakan di mulutnya ketika dia masih tido lagi baru sebentar tadi dan disebelah tangannya aku punya hp. di hulurnya hp tersebut dan aku mengusap kepalanya. (sekarang ni dia  mulai tahu...hp milik siapa...dia akan berikan kepada tuannya. kalau hp berbunyi, dia yang sibuk-sibuk mencari dan berikan kepada empunya hp tersebut...bijak,kan? hehe..) lantas menyuruhnya kembali berbaring. dan...ya, dia berbalik semula ke arah pembaringan. Baring diam-diam..wah..so adorable. Senang hati ibu kalau anak menurut kata tanpa banyak songeh,kan??.. Makin membesar dia, makin banyak perangainya yang menyenangkan hati...dan tak kurang juga makin banyak gak peel yang bikin panas. but its ok kalau awal2 pagi tidak bikin hal. bikin senang hati ada lah... hehe.. my gurl..my gurl....

wokeh...today gonna be a very busy day for me. preparation..preparation...preparation...my Viva fall on this friday. berdebar la pula dalam hati.. akhirnya masa yang ditunggu-tunggu pun tiba. segala penat lelah, kerisauan dan kebimbangan selama ini akhirnya menemui satu titik noktah pengakhiran. ya...titik noktah sementara coz, kalau ada rezeki lagi nak sambung phd. ngih3...bukan main kuat lagi aku nyer azam ni. tak kasi chance langsung kat anak aku untuk teruskan perjuangan aku. haha....

ye, aku bermimpi....suatu hari nanti atleast lah..."Dr. J" menjadi sebutan. Tak apa berharap...ada usaha, semuanya boleh. =) Tuhanku, tenangkan aku sepanjang minggu ini. Amin.


No comments:

Post a Comment