Thursday, July 26, 2012

: : apa??!!: :

hurmm... bunyinya seperti satu persoalan yang bernada terkejut gitu. aku  la tuu...ari ni appointment kat klinik untuk minggu ke-30. bagi aku, biasa-biasa jer lah appointment ni..minggu lepas ke klinik, check air kencing. tak lepas...tu pasal kena jumpa doktor lagi minggu ni. Penyakit gak air kencing kotor ni rupanya... Aku diberi ubat antibiotik dan sejenis ubat cecair. yarkss...sungguh tak masuk dek tekak aku ubat cairan itu...yang harus diminum dengan segelas air + 10L ubat tersebut. maaf ya, aku tak tau pula nama perubatan untuk ubat tersebut. tapi, aku berjaya psycho diri aku untuk meminum ubat tersebut dengan mengatakan dalam kepala otak aku ni.."rasanya seperti air kelapa". haha..

so, this week syukurlah. clear sudah tu UTI problem. cuma hari ni aku terkejut sikit...macam terbangun dari tido yang lena lah konon-kononnya. "puan dah sediakan pakaian baby?". aku tergamam. buat apalah nak sediakan awal-awal. lama lagi,kan?? aku pun cam bodo poyo bertanya "aik? awalnya nak kena sediakan. lama lagi kan?" Puan, sekarang dah minggu ke-30 tau...bila-bila masa puan boleh bersalin selama 6 minggu dari sekarang. Gulpppp...tertelan air liur aku. Bersalin?? biar betol?? terasa perut aku belom lama pun memboyotnya. takkan dah nak bersalin kot. hadeiiii.... tanpa aku sedari aku berkata "eh, takkan secepat itu kot. rasanya perut saya ni tak lama pun mengembangnya." haha....awat aku jadi blur2 pulak, ek?? hadeiii...

Seperti tak percaya, aku mengusap-usap perutku. wah, sekejap jer rasanya si kecik OD dalam perutku. tak terasa lama seperti kakaknya dulu. terasa sayu, rindu dan excited pun ada...hihi..tak lama lagi nak bersalin. yay! yay! jeritan dalam batinku...bercampur baur. semoga segalanya dipermudahkan.

sepulangan dari klinik, aku terus ke jusco. sekadar membeli beberapa pakaian baby sebagai persediaan. Ya..tandanya aku sudah mengalu-alukan kehadirannya. sesampai di rumah terus saja aku mengunting tag harga pada pakaian tersebut dan membelek-beleknya satu persatu sebelum membasuhnya. Lain-lain pakaian dah lengkap dah, si kakak punya. cuma yang pinky-pinky tu, tak yah guna lah kalau benar my coming little baby ni baby boy. hee...

Anak, tak lama lagi kau akan lahir...

No comments:

Post a Comment