Friday, May 4, 2012

life show

satu petang aku dan suami serta anak duduk menghadap pizza di papa john. aku kebetulan duduk menghadap eskelator. sambil mengunyah, aku tengok-tengok lah orang yang lalu lalang. eishh..takkan aku focus sangat memerhati pizza jer kot. so...mata aku ni tertangkap kelibat budak duduk di tepian eskelator. dua laki dua perempuan. budak ok.. budak ompuan yang duduk ditengah-tengah bersebelahan dengan "pakwe"nya dok bermain-main dengan rambutnya.. ala-ala menggoda gitu...dan...merpati jantan terus mencium molot merpati betina. mak oiiii!! terkejut aku. fuyooo....advance owh budak sekarang. mungkin menyedari aku dok perhatikan, mereka pun berlalu sambil berpegangan tangan mengalahkan orang dewasa. phiewww. semangat..semangat....tak tau lah kalau depa bersendirian, entah apa yang akan berlaku. ini depan public pun tak malu nak buat aksi begitu. aku yang segan though terbeliak biji mata melihat aksi berani oleh remaja bawah umur sebegitu.

Inilah cabaran membesarkan anak-anak di ibu kota. anak kat mana dan dengan siapa tanpa pengawasan ibu bapa...sungguh menakutkan aku sebagai seorang ibu. 

No comments:

Post a Comment