Thursday, May 17, 2012

Feeling Good

semalam tido lewat. kemas pakaian suami. actually dah awal-awal dah dia suh kemaskan pasal beliau akan ke China hari ni. yer lah...makcik ni kan asyik2 dengan problem kepala yang pening bagai ni, mana nak larat buat something seperti yang diexpect. separuh hari berbaring jer, separuh hari lagi spend masa kat klinik. lepas tu sekerat hari lagi kuar gi makan malam ngan anak. sampai kat umah dalam jam 9pm cam gitu. semalam anak tido awal, seawal jam 10pm. consider awal lah tu..kalau tak dia tido lebi kurang emak bapa dia jer, midnite. penat kot. kata cikgunya, semalam dia lasak. memang pun nampak keletihan di wajahnya. tapi sepanjang malam dia asyik terjaga dan merengek-rengek. as if dia tau bapa dia gi keje jauh. ialah..selama ni outstation dekat jer, dalam malaysia. 3-4 hari hilang,  nampak batang hidung. nah, ni seminggu..seminggu tu lah batang hidungnya itu hilang di mata. hehe...

pagi ni jam 5am, perkemaskan semula buat terakhir kalinya keperluan suami. takut tertinggal. si kecik pun terjaga gak. bila aku tukar pakaian dia, dia cam tau yang kami akan travelling pagi ni. siapkan susu sebagai bekal perjalanan ke klia dan beg daycare nurserynya sekali. sepanjang perjalanan tertido, dan kami tak turun untuk menghantar ddnya di airport. ddnya sempat mencium pipi gebu si kecik yang dah terlena. sah-sah tak sedar yang ddnya dah tak da di sisi. jangan nanti bila terjaga, meraung coz tadi tau diri sepatutnya berada di atas bbseat mommy's car. bila buka mata, dah kat tempat lain pula. emak bapa aku mana?? huhu... so, driving back...agak jauh gak jalan yang aku guna. kalau gi lcct, aku tau jalan pulangnya. hari ni tersasar guna jalan puchong. dalam hati was-was gak. tapi syukur akhirnya sampai gak.

cikgu kat nursery pun terkejut tengok aku dah tercegat kat gate. biasanya aku antar dia around 9am gitu. dia masih gak tido. so, aku pesan kat cikgu, biarkan dia tido coz dia banyak kali terjaga sepanjang malam ni tadi. terserempak dengan cikgu Rose yang memang mengawasi sikecikku otw pulang...siap dia tunjuk lagi hpnya dan memberitahu semalam depa adakan teachers day. how sweet...the teacher sangat happy menunjukkan gambar si kecik yang berjaya di rakamnya. "semalam si kecik manja sangat. nak kena dukung dan berperangai cute." aku senyum jer...aku tau la perangai si kecik ku itu. dia cam tau nak tarik perhatian orang supaya menyayangi dia...hehe...

paling penting..sekarang dah menunjukkan jam 10.47am. i feel good. diharap semoga kesihatanku terbaik sepanjang hari ni. sangat phobia dengan sakit kepala yang ku lalui. hehe...sambil-sambil itu juga mengulas pergolakan rumah tangga artist Malaysia sebagai entry. Terpanggil untuk response kepada entry bloggers yang aku lawati. not copy and paste ok...aku cuma mengulas jer dan response dengan apa yang aku rasa.

so apapun, God grant me good health today, Amen.

No comments:

Post a Comment