Friday, May 11, 2012

kesempatan dalam kesempitan

wah..wah..wah...dah lama rasanya diri ini tidak mengetik kekunci lappy untuk mengarang cerita. nak bersastera jauh sekali ketika ini. dengan diri yang agak ting tong dan kelam kabut dengan kehidupan seharian, tak da maknanya aku duduk mengadap lappy dengan hati yang gumbira. apatah lagi kalau si puteri ada di sisi. mau nya dia duduk di pangkuanku dan tangannya turut sibuk untuk merebut papan kekunci lappy dan  mouse dari si mommy. dari mengelak sakit hati, baik si mommy tutupkan saja itu lappy. 

sekarang kandungan ku sudah mencecah 4 bulan. syukur, morning sickness semakin berkurangan. namun, masalah-masalah lain masih juga menjengukku bertanya khabar berita. pantang nak tengok aku ni senang dan sihat. sakit kepala...sakit tengkuk...sakit pinggang...sakit lutut...sakit tumit...silih berganti. memang bosan rasanya apabila tahap kesihatan tak pernah perfect 100%. ada-ada saja yang tak kena. sang suami yang melihat pun boleh jadi bosan melihat bini yang lembik tiap kali balik kerja. lalu ubat-ubatan dibeli dengan harapan diri ini akan sihat dan cergas seperti sedia kala. well...engine dah tak berapa kuat dah. jalan pun slow jer... itu suami kena paham la,kan?? keadaan time mengandung berbeza dengan time "datang bulan". penyakit pun senang mendekati dan suka sangat menjadi teman. hampehhh betuiii..

apapun, thanks kepada sang suami coz belikan aku alat untuk check bsp aku yang tersendiri.n takdalah susah2 nak gi farmasi dan membuang rm4 sekali test. tu tak termasuk bayo parking lagi kat jusco tu. hurmmm...hari ni beliau yang menjadi tukang tester. dan resultnya sungguh mengujakan 4.9. tahap selamat. maksudnya, kandungan gula dalam badan aku masih terkawal. lepas ni, aku kena belajo wat sendiri plak. hehe...

oklah..nak rehat dah. tak leh lama-lama ngadap si lappy. nanti pening menjenguk lagi. nak merehatkan diri seketika sementelah seketika nanti banyak lagi urusan yang menanti. hurmmm...tak habis-habis. aku jer yang buat deqqq. kalau nak ikutkan 24jam sehari memang tak cukup untuk berurusan. tapi...kita ni manusia. tau-tau sendiri mengadjust masa dengan keadaan dan suasana. jangan paksa diri andainya tak terdaya.

happy friday every1.
loves.

No comments:

Post a Comment