Thursday, May 17, 2012

Hati Wanita

berurusan dengan wanita ni, mudah jer..berlembut dalam budi bicara. Andainya wanita dikasari, kekadang boleh berdiam diri dan kekadang akan response di luar jangkaan. seorang wanita yang tercalar dengan kata-kata berbisa pasangannya mungkin akan response balik setelah cuba memendam rasa. awas ya andainya Wanita asyik menyimpan rasa, suatu hari pasti Tsunami. Jangan kata wanita itu kurang ajar andainya yang trigger kemarahan dia adalah pasangannya. Andai hatinya tak terguris, pasti dia tunduk taat. Jangan kata Wanita tak menghormati pasangannya seandainya pasangannya begitu mudah menghadiahkan kata-kata berbisa buat halwa telinganya. 

Wanita tak akan berdiam diri.What u give, u get back!!! Jangan ingat setelah dihiris-hiris hatinya, wanita terus melupakan. memaafkan iya...tapi melupakan tidak. Bagaikan sebiji gelas yang pecah berderai, andai dicantum semula pasti kelihatan ketidaksempurnaannya. begitulah hati wanita..dan andainya gelas yang dicantum itu digam, dipastri bagai sekali pun tapi terus dibaling ke dinding berkali-kali sudah pasti yang tinggal debuan-debuan kaca yang sudah tidak bermakna. Apa lagi Wanita yang dikasari tubuhnya. Pasti tidak akan dilupakan sampai bila-bila. Kesannya kepada psikologi wanita berkenaan dan anak-anak yang menyaksikan.

Cuma tunggu masa dan ketika. memang ada wanita yang akan menerima segalanya dan memaafkan atas dasar cinta dan kasih pada pasangannya. tak kisah diperlakukan seperti bola. tapi sampai bila??? tentu ada tahap kesabarannya,kan?? Hati wanita bagaikan dinding. setiap kali disakiti, hatinya seolah-olah dipakukan. Apabila paku tersebut dicabut, pasti ada lubang atau kesan pada dinding tersebut.

jadi, kepada sesiapa sang suami yang sanggup menyakiti bini baik secara  fizikal dan mental tak kiralah dengan bahasa berbisa atau kekuatannya..ingatlah. Kalau dah rasa bini tu bola, rasa nak menendang-nendang, let her go. lepaskanlah dengan sebaik mungkin. Memang betul anda kuat. tapi bila tunjuk kekuatan pada seorang wanita, itu dayus namanya. Jangan gunakan kekerasan untuk menundukkan wanita agar wanita taat dan hormat pada anda kerana perkara sebaliknya yang anda dapat. Pasangan adalah cerminan diri anda..biasannya pasti akan terkena anda semula.


No comments:

Post a Comment