Sunday, May 20, 2012

Buat apa nak malu??

weiii, ko dah preggy lagi ka?? aku angguk. berapa bulan now?? 4 bulan. yang first dulu berapa umur sekarang?? setahun 4 bulan jawabku ringkas sambil tersenyum. wahhhh..cepatnya ko!! aku tersenyum lagi. ni memang betul2 ni..accident ker apa?? aku terdiam. really dont like OK?!! my little angel in there is not an accident. we want him/her. takda maknanya istilah accident2 pun. kalau accident, dah awal-awal dah ada kot. kami memang plan nak ada bb tahun ni. i really pray hard for it. and thanks god for grant my prayer.

my laki pun terkejut time aku nyatakan, my kecik akan menjadi kakak soon. terdiam. terkesima. tak percaya. sampai aku tunjukkan ketiga-tiga tester htg kat my laki, barulah dia seolah-olah tersedar dari lamunan. apa taknya, baru jer tanya kat aku. Tahun ni nak baby tak?? aku jawab, yes. Dan betul-betul terjadi, puji dan syukur untuk yang Esa. Rezeki gitu.

kes accident ialah, anak baru beberapa bulan, terus preggy. tu yang accident. tapi kami..setahun gak bertahan. merancang secara semula jadi. tahun ni sengaja dah tak merancang...betul2 Tuhan kabulkan impian kami. jadi, buat apa nak malu. seronok dan bangga lagi ada. daripada sesetengah wanita di luar sana yang merindui tangisan bayi sebagai pelengkap rumah tangga dan penyeri.

so, ada anak. ngandung lagi...apa nak malu?? bersyukur sudahhh...=)

No comments:

Post a Comment