Monday, November 14, 2011

Vokal bukan sekadar rupa

aku pun nak jadi pengkritik gak!! ada ke undian untuk undi juri OUT?! aku tak suka sangat dengan komen juri Azmeer. tiap kali dia komen, aku mesti tak suka. aku pangkas dia nyer komen. saja nak cipta kontroversi konon cam Paul Moss. kata vokal bukan sekadar rupa...tapi boleh plak gi tegur tanya either fakrul ada workout ke tak?? hamboiii....sekali aku tengok ko ni, dah tau ko ni tak workout. ko tak payah menipu aku la...begitulah yang diperkatakan oleh Azmeer semalam kat Fakrul. aku bengang jerrr....dari awal lagi si Fakrul tu dihentamnya. Tau la rupanya tak seberapa dari yang lain tu..tapi bila tengok kesungguhan dia...tersentuh gak rasa hati. aku kesian sangat tengok si Fakrul. tapi rasanya orang lain pun sependapat dengan mrsd. rasa panas jer dengar komen dia kat fakrul.

satu lagi pasal peserta yang bawa lagu hindustan tu. boleh kata "menipu" coz terikut-ikut suara penyanyi asal. hurmm..aku nyer bulu roma meremang jer dengar dia nyanyi lagu khabi kushi kabhi gham. hellooo....cuba bawa lagu tu ikut suara sendiri....mood dia tak dapat weiii....atleast dia boleh bawa dan pelbagaikan suara dia la weiii....cakap orang, pandaila..cuba juri azmeer bawa ikut versi dia plak..

apapun..rasanya, peserta tak boleh dipersalahkan lah. persalahkan mentor mereka. bukankah mereka ada cikgu pengajar..ada choreographer. kalau dia orang gagal menyampaikan..means...kegagalan cikgu dia orang la. bukankah sebelum tu, mereka akan dilatih terdahulu. bukankah sebelum itu, boleh lagi cikgu kata...awak tak boleh bawa cam gitu...awak tak boleh buat cam gitu...bukan spontan jer tetiba gitu atas pentas,kan?? hishhh...marah sungguh mrsd.

No comments:

Post a Comment