Tuesday, November 29, 2011

bila aku mencarut

BABI!!
entah kenapa aku mudah sangat mengeluarkan kata-kata maki hamun sepanjang hari ni. kebelakangan ni, suka aku mencarut perkataan BABI kat orang. macam puas hati jer bila dah lontarkan perkataan tersebut kat orang. huhuuuu...aku bukannya insan yang baik. tapi sekurang-kurangnya aku tak ada tabiat mencarut kata macam-macam kat orang walaupun aku tengah marah. ada yang cakap C!8@!, L@*((0, F^@> dan sebagainya. punya berbudi bahasa kan. macam terror sangat bila sebut perkataan omputeh F tu...nasib baik mak bapa aku tak pernah hajar we all maki orang cam gitu. sebut jer perkataan yang diconsiderkan sebagai "kotor", terus bibir kena cubit or mata ayahanda terbeliak besar sebagai hint. we all kecut.eloklah..kesannya sampai ke usia aku 30++ ni. 

cuma hari ni aku cepat meradang. pegi post office, system offline. gi bank, punya lembap panggilan nombor2. orang yang kat belakang aku lah yang cakap, "kat sini lembap giler, ek?". aku iyer kan ajer dalam hati, tak nak layan lebih-lebih pasal aku nyer mood dah stoink-stoinkkk.

lepas tu, gi office..sepanjang jalan aku ada jer tak kena. keta parking kat tengah jalanlah, keta menutup simpang lah, keta parking cam mak bapa mereka punyer tempat jer..siapa tak hangin beb. siap kena high light lagi aku, pada hal jalan dua hala, tapi banyak keta2 yang telah memak-bapakan parking jadi satu. kecoh mulut mrsd marah...dan perkataan BABI itu senang jer keluar dari mulut mrsd. entahlah...apa lah salah babi tu kat aku. kenapalah nak samakan manusia dengan babi ek?? though BABI adalah makanan aku..huhu.

sampai office laki aku plak, parking lagi macam datuk nenek mereka yang punya. sakit tak sakit hati aku ni. berdarah tauuuu!!! biarlah..aku  nak marah sangat sekarang ni.

KO INGAT JALAN RAYA NI BAPA KO PUNYA??

egois dan selfish!!!

No comments:

Post a Comment