Tuesday, November 15, 2011

nelly sakit?

semalam nelly mengatakan dia tak sedap badan. dah dua tiga hari ni dia mengadu tak dapat nak tido lena. makan pun katanya tak berselera. tapi habis nasi sepinggan. haha...aku jadi serba salah. aku yang nak focus dengan thesis jadi menggelabah. risau gak kalau-kalau dia ni jatuh sakit. 

rasanya takda pun menda berat yang dia lakukan kat umah ni ha. setakat jaga baby. mandikan. tengokkan dia. sehari sapu and mop umah. pakaian kotor, buang jer dalam washing machine kendian jemur. then, lipat. hal memasak, aku yang masak. cuma cuci pinggan mangkuk, dia lah. time aku tak da jer dia fully tengokkan si kecik aku ni. kalau aku ada kat umah, turn aku gak jaga dia. hurmmm...berat sangat ker apa yang dia lalui ni?? 

nak kata gastrik, hurmm...rasanya lebih dari cukup aku laki bini kasi dia makan. tak tau lah...hari ni aku batal niat aku gi office buat keje. aku terpaksa buat dalam bilik jer lah. dahla aku nyer idea tak mari kalau duduk kat umah ni. my gurl balik-balik nak mengacau. suaranya dan tangisannya mengganggu aku nyer tumpuannn..betapa kusutnya aku rasa...huaaaaa...

atau mungkin dia mengalami penyakit malar rindu. hadoii...ni yang parah ni. tak dapat nak tolong. kata dah berpengalaman jaga anak orang sampai 3 tahun paling lama. ni tak sampai 2 bulan lagi dik woiii....bingung aku eh.

2 comments:

fatin said...

maid sakit?

sakit cam ni..baru 2 bulan.. huuu

Mrs. Daniel said...

puan fatin, hey!!! nice to see you here...how ar, will i send you your ga?? i dont have ur add?? please message me to jacdaniel78@yahoo.com ok. hear from u soon.

Post a Comment