Wednesday, March 28, 2012

geram betol

ni ha..makcik tengah bersemangat nak install adobe photoshop dan illustrator kat lappy makcik ni. ada ka pula si nanny datang bawa baby ke dalam bilik. dibiarnya si baby bergentayangan kat belakang aku yang membelakangkan budak tu. apa lagi..bedebup budak tu jatuh. panas jer hati ini. itu untuk kali pertama...kali keduanya, dia just cakap, jangan baby...nanti jatuh. budak tu, paham tak paham dia mana mengerti. mana la dia ingat jatuh tu sakit ke tak. betul-betul budak tu jatuh kali kedua. tersembam kat kotak yang bersebelahan dengan mrsd. fuhhhh...mrsd dah tak leh nak menahan hati dah. "ambik budak ni..aku ni tengah buat kerja", kataku keras. jarang sekali aku memarahi dia ni. selalu aku makan dalam jer...baru dia bawa si baby kuar dari bilik. ingat aku dok suka-suka kot ngadap lappy ni. selalu nak datang 'nyibuk' if aku ni buka facebook. tak suka sangatlah sikap cam ni...sometimes, tak da privacy langsung. lebi-lebi daaa....ishhhh. geram betolllll. kang pukul 2pm mula lah tercongok depan tv nonton puteri yang ditukar. bersambung sampai jam 7pm cerita anugerah.. tegur salah, tak tegur pun salah..gerammm dan fanassss!!! aku rasa aku dah cukup sabo dah ni. huhu..semalam aku kuar antar adik balik tempat dia. bila aku pulang, aku tanya. "dah bagi ubat kat baby ker?" selamba jer geleng kepala. belom. hangin tak hangin aku. takkan tiap kali aku nak pesan plak. now, 2.05pm. know what, anak aku belom makan lagi tu.... bukan lauk ke apa ker tak da dalam peti sejuk utk buat lauk kat baby. bagi pun bubur kosong jer...mana la budak tu nak makan. bila aku bagi dia makan kat luar, boleh habis sepinggan nasi orang dewasa dimakannya. dia boleh plak kata, "time dia nak, memang macam tu la dia makan." aku terus jer potong..."budak ni, kalau takda lauk, dia memang tak nak makan.". tapi diulang juga perkataan tu. hangin jer aku...macam dia tau segala-galanya plak. lawan towkey nihhhh!!!

No comments:

Post a Comment