Monday, March 5, 2012

Fasha dan Jejai VS Leeya

aku terbaca entry bloggers pasal pasangan kekasih ni.ishhh..pepagi cam gini, emosi aku tercalar dek canangan perkahwinan depa.  entah kenapa aku terasa emo pula ek?? ok bah, kalau dia orang kawen. dari berkawan memanjang dengan isu kontroversi yang tak sudah-sudah. tapi masalahnya, kenapa aku pula yang emo. tak suka dengan perkahwinan mereka?? sorry, fasha. aku tau ko tak bersalah walau sebesar zarah pun kat aku. tapi aku tetap tak suka. kenapa yer?? hurmmm...mungkin aku dipengaruhi emosi aku yang membenci tagline "kebahagian di atas air mata orang lain"  kot. sama halnya case memey and norman hakim dulu, termasuk gak Dato' CT.  sekarang, aku dah tak ikuti or nak tahu menahu dah pasal depa..menci..menci...cuma Dato' CT tak jadi nak menci pula... ada bias sikit di situ. haha...cair pula pabila tengok keayuan dan kejelitaan dia. plus dia sepertinya bukan seorang wanita yang mengada-ngada. low-profile biarpun mantopppp. entahlah..apa2 jer lah!!

anddd...Leeya ni pun satu hal. respect abis lah dengan dia ni coz begitu berani membuat keputusan kawen muda. kalau tak silap mrsd umur dia 23 tahun ketika itu. mrsd membayangkan diri sendiri ketika berusia 23 tahun. weiiii...aku takut nak kawen dan berkomitmen. usia itu masih lagi zaman kegemilangan remajaku. tak terfikir pun nak kawen-kawen nih. setakat bercinta tu, adalah. thats y, anak orang dah teruna dara, anak aku umpama anak buah vs auntie2. padan muka aku. choosy lah konon2nya. blueerkkk....sometimes aku terfikir gak, napa perempuan muda sekarang cam "gelojoh"  jer nak kawen ek?? dah sampai seru,, nak wat cam ner??..... tabik springlah kat ko orang atas keberanian itu..but then, bila dah bercerai-berai cam gini, what say you?? tak da jodoh??...hurmmmm...well, tak mudah juga untuk mengadjustkan diri dengan pasangan hidup ni. tahun pertama hingga tahun ketiga perkahwinan, masih boleh lagi nak terima pasangan seadanya. selepas daripada itu, dah mula membebel, complain, itu tak kena, ini tak kena....dua insan nak hidup bersama selamanya. tapi kalau tak da persefahaman??? entahlah...kes berat juga ni.

ishh  napa lah aku sibuk hal depa nih...kabut.

No comments:

Post a Comment