Wednesday, August 22, 2012

::the expendables 2::

hurmm.. cuti raya ke tiga. we have nothing to do. stay at home. nak kuar jalan-jalan pun takda idea. aku lagi lah, mak bosannya duduk kat umah 24 jam dalam 7 hari selama 365 hari....aku dah mula rasa muak dan bosan terperap dalam umah. teringin nak kuar jalan-jalan..melencong ngan laki aku. berdua. tapi itu mustahil lah pula. nak kemana-mana kalau tak bawa princess kami, rasa tak best pula berseronok berdua. well, itulah bezanya jadi ibu. memang nak bersuka-ria dan berjimba-jimba berdua-duaan ngan suami. tapi...sejam dua mula terkenang kat anak. kalau tak aku yang teringat, mesti bapa dia pula teringat...haiya. berhati kapas gak kami dua laki bini ni..hati cair dikerjakan anak. Nah, lagi lah sekarang nak berpergian..dengan boyot cam gini..nak bergerak banyak sangat pun dah tak leh dah. balik-balik nak ke tandas jer keje..

apapun, mungkin laki aku menyedari yang aku kebosanan, maka semalam dia ajaklah seisi keluarga gi nonton movie. at first nak tengok kartun animasi...priority utk princess la tu. tapi bila tengok terpapar Total recall dan The expendables 2, maka kami decide untuk menonton the xpendables 2 pasal rindu nak tengok Sylvester stallone, (paling aku suka tang mata dia yang kuyu layu-layu tu...masih handsome orangnya. hehe...) chuck norris, jet li ect...hebat2 pelakonnya. well, though serious jalan ceritanya tapi banyak gak part-part yang buatkan penonton gelak. termasuk anak aku yang terikut-ikut gelak. aku tak tau kalau dia paham ke idok ceritanya. hahaha..so funny. bapa dia punyalah berusaha tutup  mata si kecik bila tiba scene yang ganas-ganas. tapi di tepisnya tangan bapa dia. hadoiii... kendian aku terpaksa kuar utk beli popcorn coz si kecik asyik melihat bucket popcorn orang lain. huhhh...beriya dia makan popcorn sampai habis. kalah kami yang dewasa ni ha...



begitulah kisah kami pada raya ke-tiga. dan hari ni...si daddy sudah mula turun keje. rasa kejap jer percutian bersama dengannya...kalaulah cuti panjang. seronoknya melekat bersama keluarga 24jam,kan? aiyakkk...

No comments:

Post a Comment