Thursday, August 9, 2012

::awan hitam::

syukurlah...dua hari berperang dengan perasaan sendiri sungguh menyeksakan. Memang sukar rasanya bernafas. sesak. semua guruh, petir, hujan dan ribut yang melanda ada di dalam hati dan fikiran. Buat apa pun tak dapat. hurmmm...mungkin juga kesan dari hormon aku yang tengah preggy ini. tapi, ada juga orang yang mengatakan "jangan jadikan hormon preggy sebagai alasan." oh ya???  mungkin ya..mungkin juga tak.

aku ni ha...kini usia kandungan mencecah 29 minggu. memang berat jugalah rasanya aku membawa diri ini ke sana ke mari. Itu luaran. Dalaman?? aku tersangat sensitive. mudah terasa. mudah mengalirkan air mata...tengok cerita sedih sikit dah teresak-esak. dengar cerita sedih orang lain, aku dah sebak lebih-lebih. Semuanya di luar kawalan aku. Bukan aku nak sedih...buat apa aku nak menitiskan air mata untuk something yang tiada kena mengena dengan diri aku,kan??

aku tak tau lah kalau preggy mommy luar sana yang mana...semakin hari semakin "manja" ngan suami. haha...serious. aku mula merindui suami. selalu ingin dia berada di depan mata.. alaaaaa...cam ketika mula-mula bercinta suatu ketika dahulu tu. Tu yang, bila terasa-rasa suami "CHURANG"(touch-wood)...memang menggamuk lah hati dan perasaan ini. urghhh...memang sakit. lagi-lagi bila teringat pengalaman cerita orang pasal lelaki depa yang buat hal time depa hamil. Dalam hati aku menafikan juga..takkanlah laki aku buat lagu tu..tapi, otak aku pula menghasut, "ko jangan....ko mana tau?? ko tu duduk umah jer.." dan akhirnya aku tewas dengan perasaan aku sendiri. bukan saja aku rasa terseksa, laki aku pun sama...ye lah, orang tu dok relax2 kena tuduh macam-macam. dia pun sakit hati gak...bak kata laki aku "ko punya angin ni bahaya...angin tak menentu." 

tu lah dia...wanita ni, bila hatinya dilanda resah dan gelisah memang haru-biru jadinya. syak wasangka dan curiga bermaharaja lela amat meresahkan hati sang arjuna. apapun, syukurlah...awan hitam dah berlalu pergi. dan..hikmah dari kejadian ini telah memupuk perasaan cinta yang lebih mendalam dalam hati ini padanya. Sapa tak sayang suami weiiii.....bila hati dan perasaan bini diusik, maunya tak menggamukkkkk sakan!!! lagi-lagi kalau 'hak milik' kita diusik atau terusik. bom nuklear terusssss OK!!

aku sayang dan cinta suami aku. Bini mana tak cemburu,kan? heeee...

No comments:

Post a Comment