Thursday, August 9, 2012

::gear box::

ahaaa...ni pun aku belajo makan dari kengkawan kat melaka. sedappppp weiii sup gear box. sambil menikmati pemandangan di pantai klebang. cam biasala kalau ada sentimental value pada sesuat yang aku pernah makan.  nak dijadikan cerita, aku dan laki gi makan kat sebuah restoran berhampiran. nak-nak pula iklan sup gear box yang begitu menawan kelihatan dari jalan raya setiap kali melimpasinya.

ceritanya, kami pun mengorderlah set kecik. tau apa yang depa serve. bapa besarnyer gear box without pengetahuan we all. we all ingatlah; kalau begini punya set kecik kita minta, apatah lagi set besar,kan??. tapi bila test dia nyer soup.. kurang asam..kurang pedas...hampeh. tapi kami cuba gak makan tapi tak habis lah. so, we all minta tapau jer.


time laki aku gi bayo...punya terkejut dengan harga yang we all harus bayo untuk makan malam yang tak seberapa itu. cost us rm70...laki aku pun terkejut bila depa terangkan, gear box yang we all makan adalah gear box set besar. dan laki aku cakap, we all tak minta yang besar. depa kata yang kecik dah habis. well, kalau tak ada, cakap kat orang laaaa...jangan pandai-pandai jer nak serve makanan hangpa yang tak sesedap mana pun tu. we all pulang dengan hati yang tak puas...membebel-bebel laki aku. aku diam jer lah, coz aku yang beriya nak mamam tu gearbox. Betul kata orang, nak sangat perbodohkan orang,..or tak ikhlas berniaga..buat benda...tak kemana perginya...sotong goreng tepung dia, halaaaaamak!!! uols tengokla gambo di atas.. restoran tersebut, sekejap jer berdiri megah 'kemerah-merahan' kat satu corner lot bukit tinggi. kan dah kena!!! sekali awak buat orang, dua tiga kali tak mungkin orang pegi dah restoran awak tu...padan dengan muka ko orang. restoran tu dah tutup dah....hahaha...puas hati aku.

malam ni saja aku mengentry kat blog ni ha pasal ketidak puasan hati aku tentang makanan sementara menunggu kepulangan laki aku dari outstation. Nahhh..dah sampai pun dia.

good nite uols.


No comments:

Post a Comment