Sunday, January 1, 2012

Sabar jer lah...

dari kejauhan...sayup-sayup kedengaran bunyi hiruk pikuk suara manusia berdansa kegembiraan menyambut hari pertama tahun baru. wah..seronoknya mereka. betapa meriahnya warga TAMAN TUNKU menyambut kedatangan 2012. Dengan mercun dan bunga api yang tebabum dan liplap, aku semacam nak excited gak. tapi..mengenangkan aku masih lagi berada di 'pertengahan alam', tiada kudrat untuk aku bersuka ria. aku hold dulu perasaan suka-suki ini..Kegembiraan christmas aku pun tak ngetoppp. semuanya dalam peringkat HOLD ON. Tungguuu.....masanya akan tiba. Pasti gempak sambutan tahun baru di kampung ketika ini. Tak sempat pun nak gi jenguk kubur mendiang abang Linus. maafkan aku, bro. kau tetap manis di dalam ingatan ini. miss you so much!!...paling tak best, alang-alang dah balik kampung tapi tak turun 'padang' untuk picnic. aisehhhman...

aku?? masih terkebil-kebil mengadap lappyku. aku pun tak tau progress sebenar jadual untuk penghantaran thesis dan segala macam yang berkaitan dengannya.  Agaknya apa ek terjadi kat kampus sekarang?? dan...paling menyedihkan, sudah dua kali kerja aku terOFF tanpa sempat untuk diSAVE. cuma Tuhan saja yang tahu isi hati ini. Walau bagaimanapun, tiada gunanya aku menangisi segalanya. yang penting..aku teruskan progressing. apa yang terjadi kemudian, biarlah dulu. tinggal sikit jer lagi untuk disettle. apabila balik nanti...aku cuma berharap agar draft lengkap aku diterima oleh supervisorku. phieww.....inilah yang dikatakan risiko. Tak nak memikirkan perkara negetif, aku harus kental...mungkin ini salah satu kot azam baru aku. bersikap kental, berani dan tabah mengharungi segala kegetiran hidup.

rasanya...segala kepahitan dan kedukaan dalam hati ini harus aku tenggelamkan di lautan China Selatan. Selamat tinggal penderitaan. aku nak delete semua memory-memory luka yang menyayat hati...sebaliknya, menghiasi hati ini dengan ketulusan. dan...aku tak nak ingat apa-apa pun pasal hal tahun lepas...jangan ingatkan aku.

tak sabar nak grad. nak mulakan hidup baru...dan paling penting, telah lama si kecilku tidak mendapat sepenuhnya perhatian dan kasih sayang dari ku. kesibukan membuatkan aku sering mengabaikannya..kesian my girl. oh ya...dia dah mula belajar berjalan. paling best..bapa aku telah mengira setiap langkahnya...paling jauh, 8 langkah. hehe..syabas gurl.

banyak yang aku nak kasi cerita uols. pengalaman balik kampung sangat bermakna kali ini. dah lama tak balik kampung, uols. kampung betul-betul kampung ok..no internet..no connection....agas banyak. haha... next time aku cerita. 

skrg masa utk terhegeh-hegeh buat keje...ish ish ishl...tahun baru ba ni. tapi aku?? tak pa lah. masa aku akan tiba juga lepas ni...sabar mrsD oK!

ciao!

1 comment:

ciK LyndaWawa said...

selamat tahun baru..=]

Post a Comment